środa, 22 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościBlog lepszy niż reklama

Blog lepszy niż reklama

Blog firmowy, promujący markę lub produkt, może być tańszym i skuteczniejszym narzędziem komunikacji niż reklama w sieci – informuje Dziennik Gazeta Prawna.

Jak czytamy w gazecie, profe­sjonalne blogi firmowe to jedna z najłatwiejszych form content marketingu, ale często pomijana. Według Debbie Weil blog firmowy to „po­łączenie badań jakościowych, strony newsowej i narzędzia realizacji marketingu wiruso­wego w jednym”. Za jego najważniejsze cechy autorka książki „The Corporate Slogging Book” uznaje niskie koszty jego stworzenia i utrzymania oraz łatwość użycia narzędzia. Zda­niem Krzysztofa Urbanowicza, prezesa agencji interaktywnej Mediapolis, definicja ta powin­na być rozszerzona o dodatkową korzyść, płynącą z prowadzenia bloga, jaką jest sku­teczne pozycjonowanie orga­niczne. „To praktyka uczciwsza od klasycznego pozycjonowania, które czasem sprowadza się do wyposażania strony w tagi i ciągi słów rozpoznawalne dla wyszukiwarek. Jeśli na stronie znajdzie się dobry, profesjonal­ny materiał, to powinna ona zdobyć uznanie w swojej grupie docelowej” – tak o pozycjonowaniu organicznym wypowiada się Sławo­mir Kubiński z bydgoskiej firmy Intersystem, ekspert od pozy­skiwania klientów przez sieć. Kolejny plus bloga to cena niższa od kampanii Google Ad­Words. Tam musimy zapłacić z reguły mini­mum 3 – 4 tys. zł miesięcznie, przy czym i tak – jak zauważa Urbanowicz – „to poziom wydatków, który może –  choć nie musi –  zapewnić satysfakcjonujące współczynni­ki klikalności”. Urbanowicz zwraca uwagę również na to, że „firmowy blog, za­wierający wysokiej jakości informacje, nie musi żyć w rytmie np. witryny z najnowszymi wia­domościami”. Jako dowód podaje przykład bloga firmy budowlanej Knauf, na którym między lu­tym a grudniem 2009 r. nie pojawił się na nim ani jeden nowy wpis. A mimo to odnotował on w tym czasie ponad milion wi­zyt. (es)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj