poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościBranża piwowarska zmienia oznaczenia odpowiedzialnościowe

Branża piwowarska zmienia oznaczenia odpowiedzialnościowe

Producenci piwa zrzeszeni w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie wprowadzają nowe oznaczenia odpowiedzialnościowe na opakowaniach piw oraz w przekazach reklamowych. Nowe znaki mają być bardziej czytelne i widoczne dla konsumentów.

Dotychczasowe znaki z hasłami „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu” zastąpią piktogramy, ilustrujące te przekazy.

Modyfikacja znaków odpowiedzialnościowych jest kontynuacją dobrowolnej inicjatywy branży piwowarskiej na rzecz zapobiegania konsumpcji alkoholu przez osoby, które nie powinny go spożywać – kobiety w ciąży, kierowców oraz niepełnoletnich.

„Dotychczas oznaczenia te stosowano rotacyjnie. W tym roku zdecydowaliśmy się na uproszczenie znaków oraz jednoczesne stosowanie wszystkich trzech ikon na każdym opakowaniu piwa alkoholowego” – mówi Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.

Poprzednie znaki

Zmiana obejmie również piwa 0,0% – na opakowaniach pojawi się oznaczenie „18+”. Producenci chcą w ten sposób dotrzeć ze swoim stanowiskiem do konsumentów, sprzedawców i rodziców. Branża piwowarska przekazuje, że wszystkie piwa, również bezalkoholowe, mogą być sprzedawane i konsumowane wyłącznie przez osoby pełnoletnie.

Nowe znaki są już stopniowo wprowadzane i znajdą się na opakowaniach piw warzonych przez członków Związku Browary Polskie, czyli Kompanię Piwowarską, Grupę Żywiec oraz Calsberg Polska, do końca 2023 roku. (bs)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj