niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościBranża tworzy kodeks dobrych praktyk przetargowych

Branża tworzy kodeks dobrych praktyk przetargowych

Program współpracy zakłada realizację przynajmniej 11 spotkań poświęconych temu zagadnieniu.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i  Zakupów rozpoczęło cykl spotkań, które mają przysłużyć się wypracowaniu standardów przetargowych w zakupie usług dotyczących komunikacji marketingowej. Do końca roku planowanych jest kilkanaście warsztatów. Wspomniane standardy przetargowe uwzględnią potrzeby trzech stron dialogu: procurementu, marketingu oraz agencji marketingowych, które będą współpracować z Konfederacją Lewiatan, Związkiem Pracodawców Branży Internetowej oraz Związkiem Firm Public Relations.

Kontynuacją rozmów będą cykl warsztatów, które doprowadzą do powstania polskiego Kodeksu Dobrych Praktyk Przetargowych.

Powstanie także dedykowana temu projektowi strona internetowa – zbiór wskazówek dot. realizacji przetargów na usługi komunikacyjne. Wyróżnikiem podjętych przez SKM SAR i PSML działań jest opracowanie dobrych praktyk w odniesieniu do każdej kategorii zakupów z dziedziny komunikacji marketingowej, jak np. kampanie reklamowe, eventy, PR, produkcja czy wybór domu mediowego.

Program współpracy zakłada realizację przynajmniej 11 spotkań o następujących obszarach tematycznych:

1. Proces przetargowy bez tajemnic – czyli specyficzne elementy procesu przetargowego po stronie reklamodawcy i po stronie agencji

2. Selekcja agencji do przetargu: NDA, RFI (request for information) oraz credentials

3. Dobry brief i efektywny debriefing, czyli jak jakość „specyfikacji” i sposób jej przekazania agencjom determinuje jakość odpowiedzi i przetargu

4. Efektywność współpracy długoterminowej – jak zabezpieczać warunki finansowe  i  zakres prac przy dynamicznych zmianach w komunikacji klienta? Jak weryfikować i optymalizować proces współpracy reklamodawca-agencja?

5. Jak wybierać agencję full service? Czyli jak kupować komunikację i idee – współpracę w modelu flat fee, gdzie od agencji wymagane są kompetencje interdyscyplinarne?

6. Jak wybierać dom mediowy i kupować media?

7. Jak kupować produkcję?

8. Jak wybierać agencję eventową i kupować najlepsze eventy?

9. Jak wybierać agencję brand design i kupować brand design?

10. Jak wybierać agencję digital i kupować usługi komunikacji w Internecie?

11. Jak wybierać agencję PR i kupować usługi komunikacji PR?

Więcej informacji na stronie: http://skmsar.org/, http://psml.pl/ oraz wkrótce www.dobryprzetarg.com.pl.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj