niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościBritish Council z kampanią społeczną na rzecz inkluzywności w sztuce

British Council z kampanią społeczną na rzecz inkluzywności w sztuce

15 października 2022 roku wystartowała kampania społeczna, zorganizowana przez British Council. Jej celem jest zwrócenie uwagi na fakt, że do twórców sztuki należą również osoby z niepełnosprawnościami, na które często patrzy się przez pryzmat ich ograniczeń.

„Jestem artystą!” ma za zadanie przeciwstawić się dyskryminacji i powtarzaniu stereotypów dotyczących niepełnosprawności. Bohaterowie kampanii to sześcioro artystów z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Na co dzień zajmują się sztuką i udowadniają, że są równie utalentowani i profesjonalni, co osoby zdrowe.

Hasłami kampanii są zdania: „Jestem artystą. Nie potrzebuję twojej litości”, „Jestem artystą. Nie jestem ciekawostką”, „Jestem artystą. Moja sztuka to nie terapia”.. Zdjęcia, które będzie można zobaczyć na przystankach oraz w komunikacji miejskiej i na stacjach metra, wykonane zostały przez Renatę Dąbrowską.

Artystami i artystkami, którzy biorą udział w kampanii, są Dominika Kozłowska, Filip Pawlak, Katarzyna Żeglicka, Patryk Krause, Maja Kowalczyk oraz Tatiana Cholewa.

„Działania, które podejmujemy, mają na celu kreowanie nowej normy, dołączając artystów i artystki z niepełnosprawnościami do świata sztuki jako równoprawnych twórców i twórczynie” – mówi Tatiana Cholewa, jedna z bohaterek kampanii oraz aktorka, która porusza się na wózku inwalidzkim i jest jednym z niewielu tancerzy w Polsce z alternatywną motoryką. (zd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj