poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościBrytyjski rząd wydał niemal 100 tys. funtów na popierające Brexit reklamy na...

Brytyjski rząd wydał niemal 100 tys. funtów na popierające Brexit reklamy na Facebooku

Rząd Wielkiej Brytanii wydał w ostatnim tygodniu prawie 100 tys. funtów na facebookowe reklamy, które miały przekonać opinię publiczną do poparcia porozumienia Brexit Theresy May – podaje theguardian.com.

Promowane wpisy były oznaczone hashtagiem #BackTheBrexitDeal i zawierały krótkie materiały filmowe oraz link do oficjalnej strony rządowej o nazwie The Brexit Deal Explained – czytamy.

Choć Facebook nie ujawnia, do jakich grup odbiorców reklamy były adresowane, to informuje, że wydano na nie 96 684 funtów. Posty reklamowe kierowano zarówno do kobiet, jak i do mężczyzn, przy czym mężczyznom częściej wyświetlano treści mówiące o tym, że umowa pomogłaby Wielkiej Brytanii zmniejszyć poziom imigracji. Pojawiały się także reklamy, które adresowano do poszczególnych krajów Wielkiej Brytanii, w tym filmy stworzone specjalnie dla Szkocji, Walii czy Irlandii Północnej – informuje źródło.

Dalej czytamy, że konserwatyści wydali kolejne 40 tys. funtów w minionym tygodniu na facebookowe reklamy popierające Brexit.

Z kolei autorzy kampanii People’s Vote przeznaczyli na swoje działania 47 tys. funtów, uzasadniając, że porozumienie nie jest satysfakcjonujące i zachęcając do żądania ponownego głosowania – zauważa źródło.

Theguardian.com podaje, że w minionym tygodniu na facebookowe reklamy ponad 21 tys. funtów przeznaczyła też popierająca Brexit grupa Britain’s Future. (pp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj