W lipcu 2018 roku informowaliśmy, że Burberry niszczy niesprzedane, pochodzące z poprzednich kolekcji ubrania i kosmetyki o wartości 38 mln dolarów. Taka strategia stosowana była w firmie od kilku lat i z roku na rok wartość niszczonych produktów wzrastała.
Czytaj więcej: Burberry niszczy produkty o wartości 38 mln dolarów
Jak podaje cnbc.com, brytyjska marka 6 września poinformowała, że zaprzestanie tej praktyki. Źródło sugeruje, że niesprzedana odzież prawdopodobnie zostanie przekazana organizacjom charytatywnym takim jak Smart Works z Wielkiej Brytanii, które dostarcza ubrania na rozmowy kwalifikacyjne bezrobotnym kobietom, aby pomóc im w znalezieniu pracy.
Burberry będzie też kontynuować współpracę z firmami takimi jak Elvis & Kresse, która wykorzystuje skórzane ścinki z produktów brytyjskiej marki luksusowej do wytwarzania toreb, pasków czy innych akcesoriów. Ma to się odbywać w ramach inicjatywy marki „Make Fashion Circular”, której celem jest produkowanie nowych ubrań z surowców odnawialnych i recykling starej odzieży – czytamy.
Firma zapowiedziała również, że nie będzie wykorzystywać już naturalnych futer – czytamy dalej.
„Nowoczesny luksus oznacza bycie społecznie i środowiskowo odpowiedzialnym” – napisał w oświadczeniu przesłanym CNBC Marco Gobetti, CEO Burberry.
Czytaj też: Burberry chce stać się marką jeszcze bardziej luksusową
(pp)