W związku z wyborami prezydenckimi w Brazylii sieć restauracji Burger King stworzyła reklamę, która ma zachęcić obywateli do oddawania w wyborach ważnych głosów – opisuje wersm.com. Jak czytamy, podczas wyborów Brazylijczycy często oddają pusty głos zamiast wybrać jakiegoś kandydata. W efekcie 11 proc. głosów jest nieważnych.
Burger King postanowił pokazać klientom restauracji w São Paulo, jakie są konsekwencje tego, że pozwolą komuś innemu dokonać wyboru za nich – pisze w artykule Geoff Desreumaux.
Jak czytamy dalej, klientom, którzy przyznali, że zamierzają oddać pusty głos, podawano specjalną wersję kanapki (nazwaną Blank Whooper). Była ona przygotowana z dodatkami wybranymi przez kogoś innego. Po rozpakowaniu kanapki okazywało się, że oprócz bułki jedynymi składnikami były cebula i majonez lub same ogórki.
Jak wyjaśnił Rafaela Donato, Creative VP agencji DAVID z São Paulo, która zaaranżowała wydarzenie, celem akcji było pokazanie, że oddawanie pustego głosu nie jest tak dobrym pomysłem, jak mogłoby się wydawać. Podkreślił on, jak ważna jest świadoma decyzja o głosowaniu.
Dalej czytamy także, że w komunikacie marki dotyczącym kampanii podkreślono, że Burger King nie wspiera żadnego kandydata ani partii w wyborach. (bm)