W ramach programu Droga Do Zero Waste sieć supermarketów Carrefour dąży do ograniczenia ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach marek własnych. Firma podsumowała swoje działania w komukacie prasowym.
W 2023 roku sieć wprowadziła butelki wody o pojemności 5 litrów. Dzięki temu firmie udało się zaoszczędzić na każdej butelce ok. 10 gramów plastiku.
Sieć również zintegrowała uchwyt butelki z etykietą. Co więcej, butelki żeli do naczyń i płynów do płukania są wykonywane z przetworzonego materiału. Jak wskazuje sieć, do tej pory 165 produktów marek własnych składają z opakowań, które powstały z zredukowanego tworzywa.
Carrefour poinformował także, że wszystkie kartony soków o pojemności 1 litra są zaopatrzone w przymocowane do butelki korki. Od 3 lipca 2024 roku, wszyscy producenci będą zobowiązani do przestrzegania przepisów, które wymagają trwałego połączenia nakrętki z butelką.
W grudniu 2022 roku firma umożliwiła również korzystanie z refillomatu z produktami drogeryjnymi marki własnej w C.H. Westfield Arkadia. Oznacza to, że klienci mogą napełnić własne, wielorazowe opakowanie potrzebnymi produktami. W celu rozwinięcia tego rozwiązania, Carrefour testuje refillomaty w dwóch hipermarketach – czytamy.
„Wprowadzane przez nas rozwiązania nie tylko przyczynią się do redukcji odpadów, ale także obniżą cenę sprzedawanych produktów. Zamierzamy systematycznie rozwijać nasze projekty w ramach programu Droga Do Zero Waste” – powiedział Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska. (af)