Carrefour Polska ruszył w kwietniu 2023 roku z inicjatywą na rzecz produkcji i sprzedaży żywności wytworzonej z myślą o zdrowiu klientów i przyszłości planety. „Polski Pakt Transformacji Żywieniowej” zrzesza dziewięciu dostawców sieci supermarketów (Arla Foods, Aybioo, Carlsberg Polska, De Care Group, Essity Poland, Global Cosmed, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu, Merkury oraz Nałęczów Zdrój).
Partnerzy inicjatywy zobowiązali się do podjęcia działań w przynajmniej w dwóch spośród wymienionych obszarów poprawy jakości środowiska – zdrowie i odżywianie, opakowania, klimat lub bioróżnorodność.
Powstanie lokalnego „Paktu Transformacji Żywieniowej” wpisuje się w działania marki Carrefour, które koncentrują się na ograniczeniu zjawiska marnowania jedzenia, generowaniu mniejszych ilości odpadów oraz wykorzystywaniu opakowań wielokrotnego użytku, co ma przełożenie na zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska – komunikuje firma.
„Zainaugurowany właśnie »Polski Pakt Transformacji Żywieniowej« jest kolejnym przejawem zaangażowania Carrefour Polska na rzecz poprawy zdrowia konsumentów i ochrony środowiska naturalnego w naszym kraju. Mamy świadomość, że tylko wspólne działania – we współpracy z wieloma naszymi dostawcami – mogą przybliżyć nas do osiągnięcia tego celu: trwałej zmiany na polskim rynku spożywczym. Liczymy, że do naszej inicjatywy regularnie dołączać będą kolejni partnerzy” – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.
Dodatkowo, członkostwo w inicjatywie daje dostawcom możliwość przystąpienia do programu „STAR”, który ma na celu wyróżnianie produktów przynoszących innowacje w czterech kluczowych dla firmy Carrefour obszarach transformacji żywieniowej. (bs)