piątek, 8 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCentrum przejrzystości reklam nowym narzędziem Google’a

Centrum przejrzystości reklam nowym narzędziem Google’a

W marcu 2023 roku Google uruchomiło nowe narzędzie – Centrum przejrzystości reklam. Umożliwia ono sprawdzenie i wyszukanie wszystkich reklam pochodzących od zweryfikowanych reklamodawców. Dzięki niemu użytkownicy mogą samodzielnie dowiedzieć się więcej o reklamach widocznych na platformach Google’a, a także o reklamodawcach i ich produktach.

Najnowszy raport na temat bezpieczeństwa systemu reklamowego wykazał, że w 2022 roku Google usunął ponad 5,2 mld reklam, a od początku wojny w Ukrainie zostało zablokowanych ponad 17 mln reklam nawiązujących do niej.

Większość działań komercyjnych na terenie Rosji zostało zawieszone, tak samo jak monetyzacja rosyjskich mediów finansowanych przez państwo na platformach Google.

Ponadto, usunięto lub zablokowano 165 mln reklam, które nie spełniały zasad dotyczących zapobiegania celowemu wprowadzeniu w błąd, a także ponad 24 mln nieodpowiednich reklam związanych z dezinformacją w zakresie zdrowia i zmian klimatu.

W październiku 2022 roku zostało udostępnione Moje centrum reklam, narzędzie, które pozwala użytkownikom na samodzielne zarządzanie reklamami widocznymi w przestrzeni Google’a.

Centrum przejrzystości reklam pozwala sprawdzić takie dane jak data ostatniego uruchomienia reklamy oraz jej format, które reklamy były wyświetlane w danym regionie oraz reklamy uruchomione przez danego reklamodawcę.

Aby uzyskać dostęp do Centrum przejrzystości reklam, należy kliknąć ikonę trzech kropek obok pojawiającej się reklamy albo wejść w Moje centrum reklam. (zd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj