Liczba aktywnych dziennie użytkowników Snapchata rośnie trzeci kwartał z rzędu – wynika z wyników finansowych, które Snap Inc., spółka właścicielka aplikacji, opublikowała w październiku 2019 roku. Ze społecznościówki codziennie korzysta obecnie średnio 210 mln osób (kwartał wcześniej: 203 mln), a raportujący twierdzi, że jej użytkownicy spędzają w jednej z jej sekcji (Snapchat pisze o Discover) 40 proc. więcej czasu niż w analogicznym okresie rok wcześniej. CEO firmy, Evan Spiegel, w komentarzu do danych ujawnił swój stosunek do TikToka.
Źródło: investor.snap.com
Rośnie dla przykładu liczba filtrów na ekrany, które użytkownicy mogą od niedawna produkować sami za pomocą narzędzia Lens Studio. Według Snapchata w III kwartale 2019 roku powstało ich 600 tys., podczas gdy kwartał wcześniej było ich 100 tys. mniej.
Aplikacja informuje w swoich wynikach, że zaprezentowała reklamodawcom system dynamicznych reklam, który pozwala na dopasowywanie materiałów do aktualnie dostępnego katalogu produktów w czasie rzeczywistym – czytamy na investors.snap.com. Snapchat umożliwia też obecnie wykorzystanie gestu przeciągnięcia palcem z dołu do góry, dzięki któremu użytkownicy mogą być odesłani z reklamy np. na stronę internetową.
Choć wyniki finansowe były lepsze od oczekiwań inwestorów (przychód wyniósł 446 mln dol., oczekiwano 431,1 mln), cnbc.com podaje, że wycena akcji Snap Inc. spadła o kilka procent po publikacji za III kwartał 2019 roku.
Źródło: investor.snap.com
Podczas rozmowy z inwestorami CEO Snap Inc., Evan Spiegel, został też zapytany o stosunek firmy do innej platformy społecznościowej – TikToka. Jak stwierdził twórca Snapchata, chińska aplikacja jest dla niego partnerem w zakresie rozwoju technicznego oraz klientem wykupującym reklamy. Według Spiegela, TikTok odgrywa inną rolę dla użytkowników mediów społecznosciowych niż Snapchat – powiedział, cytowany przez cnbc.com, Spiegel.
Czytaj też: TikTok ma potencjał, ale i braki
(mp)