niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualności„Nawet prawdziwy Kiler nie boi się szczepienia”. Nowy spot z Cezarym Pazurą

„Nawet prawdziwy Kiler nie boi się szczepienia”. Nowy spot z Cezarym Pazurą

10 maja 2021 roku Kancelaria Premiera zaprezentowała nowy spot promujący szczepienia przeciw COVID-19. W wideo, będącym częścią kampanii #SzczepimySię, wystąpił aktor Cezary Pazura, ambasador akcji. Tym razem wcielił się w rolę Kilera i zachęca do przyjęcia szczepionki przeciw COVID-19 hasłem „Nawet prawdziwy Kiler nie boi się szczepienia”.

Czytaj także: Przekonać nieprzekonanych. O komunikacji na temat szczepień

Pazura w nowym spocie został pokazany jako Kiler, czyli bohater filmu o tym samym tytule. W wideo widzimy, że Pazura, wchodząc do gabinetu na szczepienie, spotyka Sławomira Orzechowskiego, który w filmie grał seryjnego mordercę. Ambasador akcji #SzczepimySię komentuje to słowami „Nawet prawdziwy Kiler nie boi się szczepienia przeciw COVID-19”.

Nie obyło się jednak bez krytyki – część komentujących w sieci zwróciła uwagę, że aktorzy występują bez maseczek.

Kampania promująca szczepienia rozpoczęła się pod koniec 2020 roku. Początkowe działania były skierowane do pracowników ochrony zdrowia i miały zachęcić ich do zapisów na szczepienie – mieli oni bowiem pierwszeństwo. Później przekaz kierowany był do całego społeczeństwa. W pierwszym spocie Pazura promował szczepienia hasłem: „Szczepienie to nie tylko Twoja sprawa. To sprawa życia i zdrowia innych”. Kampanię wsparli także aktorzy Mateusz i Stanisław Banasiukowie oraz sportowcy.

10 maja 2021 roku podczas konferencji prasowej Michał Dworczyk, szef KPRM odpowiedzialny za Narodowy Program Szczepień, zapowiedział także uruchomienie w drugiej połowie maja profekwencyjnej kampanii poświęconej szczepieniom przeciw COVID-19. Jak mówił, do tej pory największym problemem akcji szczepień była dostępność preparatów, jednak niebawem ta sytuacja się zmieni, a wyzwaniem stanie się przekonanie Polaków, by się szczepili. Dworczyk poinformował, że działania w ramach kampanii skierowane będą do różnych grup, m.in. osób w wieku 60+ czy młodzieży (do której rząd chce dotrzeć za pośrednictwem youtuberów, sportowców czy blogerów). Kampania ma być prowadzona zarówno w mediach tradycyjnych, jak i społecznościowych.

Zobacz też: Katarzyna Kolasa: sceptyczne nastawienie do szczepień to wynik braku zaufania do innowacji

(mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj