Warszawska agencja Clue PR, specjalizująca się w PR technologii, jako jedyna firma z Polski znalazła się w najnowszym, 12. rankingu agencji Global Creative Index 2023, które opublikowano w połowie grudnia 2023.
Wśród najbardziej kreatywnych agencji w regionie EMEA Clue PR zajęło piąte miejsce. W zestawieniu światowym, uwzględniającym liczbę pracowników, firma również uplasowała się na piątej pozycji.
Global Creative Index 2023 jest tworzonym przez PRovoke Media zestawieniem agencji, które w ostatnich 12 miesiącach uzyskały proporcjonalnie najwięcej nagród i wyróżnień w głównych światowych konkursach PR i reklamowych. Agencje poddawane są analizie ze względu na wielkość i liczbę pracowników w odniesieniu do liczby uzyskanych nagród i wyróżnień.
Clue PR po raz drugi znalazło się w czołówce zestawienia.
„Gdy 11 lat temu tworzyliśmy agencję z Karolem Świtałą i naszym zespołem, mieliśmy marzenie, aby była to firma wyróżniająca się zrozumieniem technologii i kreatywnym, innowacyjnym podejściem. Bardzo nam zależało, aby nie były to puste deklaracje, ale realnie chcieliśmy mieć wpływ na kształtowanie mocnych, wyrazistych kampanii PR i na tłumaczenie technologii na język konsumentów” – mówi w rozmowie z PRoto.pl Alicja Wysocka-Świtała, partnerka zarządzająca Clue PR. „Znalezienie się w czołówce rankingu najbardziej kreatywnych agencji świata i w regionie to dla nas najlepsza nagroda i sygnał, że idziemy w dobrym kierunku. Traktujemy je jednak z pokorą i raczej podchodzimy do tego wyróżnienia jak do zachęty do dalszej wymagającej, ale kreatywnej i twórczej pracy, jaką może być PR” – dodaje.
Źródło: provokemedia.com
W zestawieniu ogólnym dominują globalne sieci PR. Edelman zajął pierwsze miejsce w corocznym benchmarku kreatywności branży PR po raz pierwszy od siedmiu lat. Na ten wynik wpłynęły m.in. inicjatywa HP Streetcode mająca na celu walkę z problemem przepaści cyfrowej w Indonezji, oraz liczne kampanie dla Unilevera na całym świecie. Drugie miejsce zajęło Weber Shandwick – to spadek z pierwszej pozycji po pięciu latach. Trzecie miejsce należy do Ogilvy, a na czwarte – z pozycji 19. – awansowało MSL.
W zestawieniu uwzględniającym wielkość zespołów agencyjnych pozycja lidera należy do południowoafrykańskiej firmy Retroviral, która wynik zawdzięcza w dużej mierze kampanii „Be You. Period” dla Lil-Lets.
HP Streetcode znalazło się na szczycie rankingu kampanii. Unilever utrzymuje pozycję lidera w rankingu najbardziej kreatywnych firm, za nim są kolejno P&G (awans z 6. miejsca) i Pepsico (awans z pozycji 15.). (mb)