Agencja Clue PR jako jedyna z Polski znalazła się w zestawieniu najbardziej kreatywnych agencji świata – firma zajęła szóste miejsce w 11. edycji rankingu Global Creativity Index, opublikowanego przez PRovoke Media.
Clue PR zajęło szóstą pozycję w zestawieniu Top 15 Agencies Weighted 2022, które przedstawia 15 najlepszych agencji PR z całego świata klasyfikowanych według przeliczenia liczby nagród na pracownika. Autorzy rankingu analizują zgłoszone oraz zwycięskie kampanie z ponad 25 konkursów nagradzających działania PR, digital i marketingowe, które odbyły się w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Polska agencja zdobyła w tym roku m.in. nagrodę w European Excellence Awards za kampanię „Dziewczynki mogą wszystko” czy dwie nagrody w IPRA Golden World Awards 2022 – w kategoriach: Media Relations za autorskie badanie „Bariery do kariery” oraz Publications za kampanię wizerunkową „Dziewczynki mogą wszystko” dla marki LEGO.
„Od początku istnienia agencji, czyli realnie już od dziesięciu lat, konsekwentnie bierzemy udział w konkursach międzynarodowych, aby mierzyć się z najlepszymi agencjami z całego świata i przede wszystkimi zderzać nasze idee i kampanie i dzięki temu się rozwijać. Od kilku lat co roku dostajemy nagrody w najbardziej prestiżowych konkurach, takich jak IPRA Awards, Stevie Awards, SABRE czy w tym roku European Excellence Awards i traktujemy to jako ogromne wyróżnienie, ale również zobowiązanie, żeby zawsze myśleć szerzej i kwestionować utarte schematy w komunikacji. To przekłada się na mocne wizerunkowo działania dla klientów” – mówiła PRoto.pl Alicja Wysocka-Świtała, partnerka zarządzająca i współwłaścicielka Clue PR, przy okazji otrzymania przez agencję European Excellence Awards.
Pierwsze miejsce w rankingu zajęła agencja Fanclub z Wielkiej Brytanii, na podium znalazły się także CTA z Chorwacji oraz SKPR Strategies ze Słowacji. W rankingu znalazły się także firmy z Australii (Eleven), Wielkiej Brytanii (Manifest i Tin Man), Peru (Orange 360), Nigerii (Image Merchants), Indii (First Partners), Ukrainy (Gres Todorchuk i Be-It Agency) oraz Szwecji (Spotlight). Do zestawienia nie zakwalifikowała się żadna agencja ze Stanów Zjednoczonych.
(mb)