3 grudnia 2020 roku odbyła się trzecia konferencja GMC Live!. Podczas transmisji, która prowadzona była na Facebooku i kanale YouTube Golden Marketing Conference, przekazano dużą dawkę wiedzy z zakresu e-commerce.
Projekt GMC Live! powstał w odpowiedzi na potrzeby rynku marketingowo-eventowego, który w czasie największych obostrzeń wynikających z pandemii musiał przenieść swoje spotkania stacjonarne na inne terminy. By móc nadal rozmawiać o najnowszych branżowych trendach i dzielić się dobrymi praktykami marketingowymi, stworzono bezpłatne spotkania online.
Wydarzenie rozpoczęło się od wystąpienia Tymoteusza Stengerta, New Business Lead w Sylius, i Tomasza Grzemskiego, CEO i Co-Foundera Macopedia, pod tytułem „Pytania o e-commerce – jaką platformę sprzedażową wybrać?”. Podczas prelekcji przekazano, jakie platformy sprzedażowe są dostępne na rynku, która z nich jest odpowiednia dla konkretnego rodzaju e-commerce oraz o czym warto pamiętać, planując rozwój tego typu działań.
Kolejne wystąpienia dotyczyły wsparcia sprzedaży w handlu elektronicznym. O kampaniach prowadzonych przez Facebook Ads opowiadała Monika Czaplicka, CEO w Wobuzz, a o wsparciu e-commerce przez narzędzia Google mówił Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup.
Później Dawid Fucia, Sales Team Leader w Edrone, przekazał, w jaki sposób zbierać dane w czasach, gdy użytkownicy są oszczędni w przekazywaniu informacji na swój temat, a największy sukces odnoszą firmy, które dopasowują swoją komunikację do odbiorców. Następnie Marta Burdach, Digital Specialist w ToBilet.pl oraz Agencji r360, na podstawie kampanii Facebook Ads i Google Ads opowiedziała, jak analizować zdobyte dane o klientach i szukać nowych źródeł, aby zoptymalizować sprzedaż, oraz jak sprawdzić, by odbiorcy wracali z poczuciem potrzeby kolejnego zakupu.
W kolejnej części wirtualnej konferencji poruszono tematy związane z gamingiem, czyli branżą, która zdaniem organizatorów ma ogromny potencjał marketingowy. Karolina Kałużyńska, PR Manager w Gameset, i Justyna Oracz, Head of Communications w Fantasyexpo, opowiedziały o metodach komunikacji w e-sporcie, a Emilia Kusion, Brand Director w CityDiet, mówiła o tym, jak „trudno wejść na rynek, który już wszystko widział a przy okazji nie rozpychać się łokciami i ugryźć dla siebie kawałek tortu”.
Podczas wydarzenia pojawiły się także tematy dotyczące prawa w marketingu. Bartosz Pilc, radca prawny i partner w Core Law, opowiedział o RODO i Prawie komunikacji elektronicznej (które pojawi się pod koniec grudnia 2020 roku), Paulina Mazur, konsultantka ds. HR i autorka strony Paulinamazur.com, poruszyła temat wiarygodnego employer brandingu, a Piotr Bucki, szkoleniowiec z Bucki PRO, mówił o błędach poznawczych wpływających na decyzje zakupowe.
Następnie Łukasz Sokołowski, Digital Brand Manager w Citi Handlowy, opowiedział, jak podchodzić do tworzenia interesujących i wartościowych dla odbiorców treści oraz jak w działaniach wykorzystać wizerunek influencerów. Wydarzenie zamknęła rozmowa z Danielem Bossym, szkoleniowcem z Danielbossy.pl, o budowaniu długoterminowych strategii, które zarabiają w kontekście e-commerce.
PRoto.pl było patronem medialnym konferencji. (ak)