piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościContent marketing. Prognozy 2019

Content marketing. Prognozy 2019

Specjaliści zajmujący się content marketingiem mówią, jakie ich zdaniem trendy oraz tendencje w tej dziedzinie pojawią się w roku 2019. Podkreślają między innymi, że wzrośnie znaczenie analityki oraz personalizacji. Zwracają także uwagę na rozwój automatyzacji i technologii takich jak AR czy VR.

Michał Kamiński, Content Manager w Grupie Domodi

Zamaszystym ruchem ściągam płachtę z wielkiej, wzbudzającej respekt kuli. Macham nad nią dłonią – powoli, by nie przedobrzyć. Widzę… stół. Na nim leży gazeta. Zerkam na datę wydania. Grudzień 2019 roku. Na okładce wdzięczy się nagłówek „Podsumowanie 2019 roku w marketingu”. Kartkuję, szukając wskazanego artykułu. Widzę rozdział o content marketingu. Sekunda, zmrużę powieki, by lepiej widzieć… OK, już wszystko jasne. 2019 rok upłynie pod kątem trzech haseł: personalizacji, analityki i strategii.

Odbiorcy „zalewani” ogromem treści mają dość nieprzydatnego contentu. My jako marketerzy musimy się z tym pogodzić. I tutaj pomoże personalizacja. Będziemy jak kelner w ulubionej restauracji, który doskonale wie, jakie wino zaserwować. Pytając „które danie podać?”, nie musimy czekać na odpowiedź – powinniśmy wiedzieć, które w tym momencie będzie najlepsze, które w pełni zaspokoi potrzeby naszej grupy docelowej.

Pomoże nam w tym zaawansowana analityka, która nie tylko rozwiąże dylematy dotyczące zwrotu z inwestycji, ale również da szczegółową wiedzę o personach. Tak, wiem, od lat branża powtarza hasła dotyczące istotności analizy danych. W 2019 roku temat ten będzie jeszcze istotniejszy. Doprowadzi to do powstania nowych stanowisk pracy. Analityk w dziale content marketingu? Jak najbardziej! Już niebawem taka sytuacja nie będzie nikogo dziwić.

Na koniec zostało (dla niektórych) przerażające słowo na „S”. Mimo że marketerzy od lat trąbią: strategia jest podstawą content marketingu, zaledwie 39 proc. z nich posiada dokument mówiący, co, po co, jak, dlaczego, kiedy… W 2019 roku, gdy pole bitwy z content marketingiem w nazwie będzie jeszcze trudniejsze, brak spisanej strategii – może nie będzie jak gwóźdź do trumny – ale z pewnością niczym tępy nóż. Spisana strategia to niezmiennie najskuteczniejszy wskaźnik sukcesu, to punkt odniesienia do ulepszeń, eksperymentów, pomiarów. W 2019 roku po prostu trzeba ją mieć!

Grzegorz Miłkowski, CEO w ContentHouse

Trendem 2019 roku będzie bez wątpienia automatyzacja oraz „botyzacja”, również w obszarze content & social marketingu. Boty zaczynają przejmować coraz większy obszar komunikacji w internecie i ten trend będzie się utrzymywał oraz stanie się w najbliższym czasie dominujący. Oprócz tego należy wypatrywać ciągłego rozwoju algorytmów AI, które umożliwią jeszcze lepszą obsługę klientów w świecie cyfrowym, pozwolą coraz bardziej automatyzować marketing i w efekcie dostarczać klientom jeszcze dokładniej sprofilowany content.

Oprócz tego – powszechność technologii AR w komunikacji marketingowej. Rok 2019 będzie czasem „rozszerzonej reklamy i sprzedaży” w obszarze e-commerce oraz content marketingu.

Norbert Kilen, Strategy Director/ CEO w Think Kong

Mam nadzieję, że 2019 rok przyniesie zdecydowany wzrost znaczenia content marketingu w działaniach marketingowych firm w Polsce. Chciałbym, żeby firmy szły drogą przedsiębiorstw, np. tych z rynku amerykańskiego, gdzie od dawna mówi się o rozbijaniu silosów, tworzeniu wewnętrznych, dużych zespołów contentowych. Idąc w ślad za tym, powiększy się rynek pracy dla osób zajmujących się tymi zagadnieniami. Jestem przekonany, że wzrośnie jeszcze bardziej znaczenie analityki. Także w odniesieniu do contentu, którego sposobu konsumpcji przez klientów wiele firm w ogóle nie analizuje. Mam nadzieję, że utrzyma się też trend wzrostu znaczenia audio. Polskojęzyczna wersja któregoś z popularnych asystentów głosowych na pewno sprawi, że ruszy sporo fajnych kampanii. Marzę też o tym, żeby więcej firm zaczęło widzieć content marketing w szerszej perspektywie. Żeby ciekawa treść poszerzająca opowieść o marce była punktem wyjścia do komunikacji marketingowej, a nie tylko elementem wymaganym do realizacji planu mediowego.

Zebrała Paulina Mikulska

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj