Częstochowa jako pierwsze miasto na świecie zadebiutowała w serwisie randkowym Tinder. Nowy kanał komunikacji ma służyć trafieniu do jak najszerszego grona odbiorców i zaprezentowaniu atutów miejscowości.
Jak wyjaśnia miasto, decyzja o założeniu konta w serwisie randkowym spowodowana jest zmniejszaniem się zasięgu informacji i komunikatów w różnych kanałach komunikacji, co sprawia, że miasta zmuszone są do poszukiwania nowych efektywnych dróg promocji.
Profil na Tinderze prowadzony jest pod hasłem „Częstochowa – Odkryj, Poznaj, Kochaj!”. Konto pokazuje miasto z „nieoczywistej” i „do tej pory niespotykanej strony”. Profil może zostać „podpowiedziany” użytkownikom przez algorytm dopasowujący na podstawie zainteresowań czy wybranego obszaru.
„Dzięki temu pomysłowi zamierzamy pokazać Częstochowę jako miasto otwarte i odważne, które ciągle się zmienia. Przez profil na portalu randkowym użytkownicy tej platformy mają możliwość poznania lub odkrycia Częstochowy z nowej perspektywy” – mówi Aleksander Wierny, naczelnik Wydziału Informacji i Komunikacji Urzędu Miasta Częstochowy.
Działania podjęte przez Częstochowę w ramach kampanii wizerunkowej mają zachęcić turystów do odwiedzenia oraz bliższego poznania miasta. (ao)