poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualności4 książki o PR na majówkę

4 książki o PR na majówkę

Długi weekend majowy zbliża się wielkimi krokami. Dla osób, które nie mają jeszcze planów lub w wolnej chwili chcą sięgnąć po ciekawą lekturę, przedstawiamy poniżej nasze propozycje książkowe na ten czas.

1. „Mity PR-u”, Rich Leigh

Rich Leigh wyjaśnia mity, które istnieją wewnątrz i wokół branży PR. Autor przygląda się również powszechnym, często błędnym założeniom, dotyczącym pracy PR-owców. W publikacji znajdziemy 18 mitów, które Leigh opisuje i obala. Możemy przeczytać o takich założeniach jak: „PR to tylko spin, zasłony dymne i kłamstwa”, „PR to branża ekstrawertyków”, „Komunikaty prasowe wyszły z mody”, czy „Media ignorują dobre wiadomości”. Książka zawiera zarówno informacje oparte na publikacjach naukowych, anegdoty autora, jak i praktyczne wskazówki.

2. „Po co jest PR?”, Łukasz Zając

Autor „Po co jest PR?” wprowadza czytelnika w istotę pracy public relations, czyli sztukę utrzymywania korzystnych relacji pomiędzy organizacją a otoczeniem. W książce znajdziemy m.in. rozdziały „Kto potrzebuje PR-u?”, „Jak działa agencja PR?” czy „Wymarzona agencja i wymarzony klient”. Autor w publikacji zamieścił również trzy rozmowy o współczesnej komunikacji i PR.

Łukasz Zając podkreśla, że książka jest skierowana zarówno do zleceniodawców usług, jak i specjalistów ds. PR. Oprócz porad znajdziemy w niej również słownik pojęć czy kalendarz komunikacji.

3. „Influencer Marketing. Potencjał cyfrowych twórców w kształtowaniu relacji konsumentów z markami”, Anna Łaszkiewicz

Anna Łaszkiewicz przedstawia w książce koncepcję influencer marketingu jako obszaru działań marketingowych, który od kilku lat konsekwentnie zyskuje na znaczeniu. Autorka omawia rozwój zagadnienia, ale także wpływ algorytmów na komunikację, narzędzia influencer marketingu, rolę tego obszaru w decyzjach zakupowych konsumentów czy sprawę współpracy pomiędzy menedżerami marek i twórcami internetowymi. Łaszkiewicz podejmuje również wątek wydatków na reklamę w social mediach, które od 2017 roku przewyższają wydatki na reklamę telewizyjną.

Pozycja „Influencer Marketing. Potencjał cyfrowych twórców w kształtowaniu relacji konsumentów z markami” może okazać się również ciekawa w przypadku pisania pracy magisterskiej lub licencjackiej.

4. „Mikromarka. Instrukcja zarządzania komunikacją dla małych i średnich firm”, dr Magdalena Gajek

Książka dr Magdaleny Gajek opisuje pięcioetapowy proces budowania mikromarki. Autorka podkreśla, że w publikacji odwołuje się do osób o diametralnie różnych poglądach na marketing. Czytelnik zostaje przeprowadzony przez takie aspekty jak m.in. strategia marki, narzędzia komunikacji, budżetowanie, ale także identyfikacja wizualna. Autorka wyjaśnia takie zagadnienia jak znaczenie logo, kolorystyka, typografia i key visual. W książce znajdziemy również opisy najczęściej popełnianych błędów w tworzeniu marki. (bs)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj