niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCzy branża kreatywna dba o różnorodność? Trwa badanie Diversity IN Check Creative

Czy branża kreatywna dba o różnorodność? Trwa badanie Diversity IN Check Creative

Branża kreatywna jest sektorem, który przez swoją działalność w szczególny sposób może zmieniać postrzeganie świata, przyczyniać się do kształtowania narracji i upowszechniania wiedzy na szeroką skalę. W związku z tym Forum Odpowiedzialnego Biznesu postanowiło zbadać poziom dojrzałości firm z sektora kreatywnego w zakresie zarządzania różnorodnością. Trwają zgłoszenia do badania Diversity IN Check Creative.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest w Polsce koordynatorem Karty Różnorodności, czyli inicjatywy, której rolą jest promowanie tematyki zarządzania różnorodnością i zachęcanie pracodawców, zwłaszcza firm, do tworzenia włączających miejsc pracy. Jednym z obszarów aktywności Karty Różnorodności w Polsce jest tworzenie narzędzi, które wspierają i motywują pracodawców do strategicznych działań z obszaru DEI (ang. Diversity, Equity, and Inclusion – różnorodność, równość i włączanie). Przykładem takiego działania jest badanie Diversity IN Check, mierzące poziom dojrzałości organizacji w tym zakresie.

W 2023 roku odbyła się trzecia edycja badania, a kolejna ma zostać uzupełniona o suplement poświęcony branży kreatywnej.

„Pomysł na stworzenie narzędzia skierowanego właśnie do sektora kreatywnego zrodził się z przekonania, że potrzebne są lepsze opowieści o różnorodności i włączaniu. Takie, które będą wspierały otwarte i włączające społeczeństwa” – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna FOB.

Jak wyjaśnia FOB, prowadzone badanie jest próbą wypracowania narzędzia, które będzie pomocne przy weryfikacji działań firm z sektora kreatywnego z zakresu DEI, zarówno w kontekście miejsca pracy, jak i tworzonych przez nie usług i produktów. Branża kreatywna ma zyskać możliwość wiarygodnej oceny poziomu dojrzałości w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzji.

Na podstawie wniosków z pilotażowego badania wypracowane mają zostać rekomendacje dla branży kreatywnej i marek, dotyczące tworzenia narracji i kreowania treści w mediach oraz przestrzeni publicznej. Wyniki będą też wskazówką dla biznesu i firm, które – podejmując współpracę z branżą kreatywną – będą mogły otrzymać wiarygodne informacje na temat poziomu dojrzałości swoich partnerów biznesowych i dostawców w zakresie DEI.

Do udziału w badaniu zaproszone są m.in. agencje PR, reklamowe czy marketingowe. One bowiem na co dzień zajmują się tworzeniem narracji kształtujących publiczną debatę o DEI i mogą wspierać różnorodność lub umacniać stereotypy i nieświadome przekonania.

ZGŁOSZENIA MOŻNA DOKONAĆ TUTAJ

Badanie jest dla agencji także okazją, aby odkryć mocne i słabe strony organizacji oraz odpowiedzieć sobie na pytanie, gdzie w tym momencie się ona znajduje. Ponadto, dla firm, które wcześniej nie miały do czynienia z raportowaniem danych pozafinansowych, jest to też możliwość zorientowania się, jak wygląda zbieranie danych społecznych do takich publikacji, a to doświadczenie może być przydatne także w pracy z klientami. „Wyniki badania mogą posłużyć agencjom także jako benchmark poprzez możliwość porównania się z innymi podmiotami biorącymi udział w badaniu. To także możliwość wyznaczenia obszarów do dalszego rozwoju” – przekonuje FOB. 

Udział w badaniu można wziąć do 21 sierpnia 2023 roku. Grono 20 pierwszych organizacji, które ukończy realizację badania, otrzyma bezpłatnie indywidualny raport.

Więcej informacji na temat badania oraz formularz zgłoszeniowy są dostępne na stronie.

PRoto.pl jest patronem medialnym badania.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj