niedziela, 19 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościCzy promocja regionalna ruszy z kopyta?

Czy promocja regionalna ruszy z kopyta?

Czy powstanie Rada Promocji Regionów i Miast, czym ma się zajmować i czy jest naprawdę potrzebna – czyli  samorządy terytorialne skutecznie promują swoje regiony, zastanawiali się uczestnicy konferencji „Promocja Polski – strategie regionalne” .

Głównym celem spotkania samorządowców, przedstawicieli władzy centralnej oraz ekspertów marketingu regionalnego była próba odpowiedzenia na pytanie: czy potrzebne jest powołanie instytucji służącej współpracy w obszarze promocji miast i regionów. Zgodnie z projektem przedstawionym przez organizatorów konferencji, nowe ciało miałoby zrzeszać głównie przedstawicieli samorządów terytorialnych, ułatwiając im wymianę informacji oraz wzajemną edukację z zakresu promocji regionów Polski.

Zdania zaproszonych do dyskusji panelistów były podzielone w sprawie powstania Rady Promocji Regionów i Miast. Ważne, aby Rada w praktyce nie została sprowadzona do „forum wzajemnego głaskania się po głowach” i chwalenia się w gronie tych samych osób dokonaniami w sferze promocji, argumentował Szymon Gatlik – kierownik Zespołu ds. Promocji Województwa Małopolskiego. Słowa krytyki padły także pod adresem władz centralnych, które nie chcą traktować samorządowców jako równoprawnych partnerów w dyskusji nad programem promocji Polski, a jedynie jako grono doradcze – tłumaczyli zaproszeni goście.

Największą trudnością w skutecznym marketingu miejsc – zdaniem przedstawicieli biur promocji urzędów marszałkowskich – jest brak koordynacji działań nad promocją, która często odbywa się w kilku niezależnych od siebie działach – promocji, turystyki czy gospodarki. Problemem, wskazanym podczas panelu spotkaniu, jest również „płytki rynek” ekspercki – zarówno po stronie agencji oferujących działania z zakresu marketingu miejsc, jak i teoretyków.

Spotkanie zorganizowała Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego Patronem medialnym wydarzenia jest portal PRoto.pl (ał)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj