Na początku lutego 2024 roku, zaraz przepychankach rozpoczętych przez SMS-ową akcję Biedronki, sieć handlowa Lidl rozpoczęła kampanię employerbrandingową, w której udział wzięli pracownicy firmy. Akcja prowadzona pod hasłem „Razem w Lidlu” ma charakter społeczny – porusza wątki takie jak wiek kandydatów, rodzicielstwo, wynagrodzenia, społeczna odpowiedzialność biznesu czy sprawiedliwość procesu rekrutacji.
Start projektu był poprzedzony kampanią teaserową. Od 1 lutego 2024 roku w całej Polsce pojawiały się reklamy outdoroowe oraz online’owe z krótkimi pytaniami, mającymi skłonić do refleksji. „Czy zdjęcie w CV jest w ważne?”, „Czy Twoje dziecko też bierze udział w rekrutacji?” – to niektóre z nich.
Główna część kampanii rozpoczęła się 8 lutego 2024 roku. W tej odsłonie firma odpowiada na wcześniej zadane pytania. W ten sposób Lidl informuje, w jaki sposób – jako pracodawca – odnosi się do kwestii wieku kandydatów i procesu rekrutacji, rodzicielstwa, a także kwestii wynagrodzeń czy atmosfery w pracy.
Bohaterami kampanii są pracownicy i pracowniczki Lidl Polska: Darek, Leokadia, Łukasz, Maciej i Monika, którzy opowiadają o tym, jak ważni dla firmy są ludzie, ich kompetencje oraz potencjał.
Jak mówi Marta Florczak, członkini zarządu ds. personalnych w Lidl Polska, kampania „Razem w Lidlu” poświęcona jest tematom, które firma „traktuje priorytetowo”. „Celem kampanii jest pokazanie, że tworzymy przyjazną i pełną szacunku kulturę organizacyjną, w której jest miejsce dla każdego, bez względu na wiek, płeć, wygląd czy poglądy. Do kampanii zaprosiliśmy naszych pracowników i pracowniczki, bo kto, jak nie oni, wiedzą najlepiej, jak pracuje się w Lidlu” – dodaje przedstawicielka sieci handlowej.
Na kampanię składa się pięć kluczowych tematów. Jednym z nich jest rodzicielstwo – jak bowiem przekazuje Lidl, w sieci pracuje ponad 19 tys. osób między 30. a 50. rokiem życia, spośród których wiele łączy pracę z opieką nad dziećmi. W tym obszarze sieć chwali się wyprawkami dla dzieci pracowników czy programem wsparcia rodzicielstwa, który ma ułatwić rodzicom powrót do pracy, a także benefitami, wśród których poza prywatną opieką medyczną są m.in. bezpłatna pomoc psychologiczna, prawnicza oraz doradztwo finansowe.
Drugi motyw kampanii to generacje. Firma zwraca uwagę (powołując się na badanie „The Future of Time” Adobe Document Cloud), że do 2025 roku pokolenie Z będzie stanowiło 27 proc. pracowników na świecie. Dlatego też firma podejmuje działania, by stworzyć miejsce pracy przyjazne różnym grupom wiekowym.
Akcja dotyka również temat procesu rekrutacji i wyglądu – Lidl chce podkreślić swoją otwartość w obszarze różnorodności i zwrócić uwagę, że kluczowe są dla niej kompetencje kandydata i chęć do pracy. Ponadto w kampanii p poruszono również temat społecznej odpowiedzialności biznesu – sieć mówi o tym, jakie działania na rzecz ochrony klimatu i zasobów naturalnych, poszanowania bioróżnorodności, uczciwego działania, promowania zdrowia oraz angażowania się w dialog z interesariuszami podejmuje.
Kampania „Razem w Lidlu” działania wizerunkowe, obejmujące reklam outdoorowe w miastach, promocję w internecie i mediach społecznościowch, a także w radiu i prasie online. Działania zaplanowano do końca lutego 2024 roku. Przygotowanie kampanii wspierała agencja Lucky You. Działania PR Lidla prowadzi K+ PR. (mb)