W kwietniu 2024 roku Agencja Grey Group Poland poinformowała, że we współpracy pro bono z Fundacją Hospicjum Onkologiczne im. św. Krzysztofa (FHO) przygotowała kampanię promowaną hasłem „Czym zajmuje się umierający człowiek?”. Celem akcji, która ruszyła w marcu 2024 roku, jest pozyskanie finansowania dla organizacji z 1,5 proc. podatku oraz przełamywanie tabu związanego z codziennością pacjentów hospicjum.
Twórcy kampanii chcą przekazać społeczeństwu, że codzienność pacjentów hospicjum to nie tylko cierpienie. Są to także zwyczajne chwile, których doświadcza każdy człowiek.
Mariusz Koryciński z Grey Group Poland przekazuje, że sformułowanie „śmierć jest częścią życia, a życie częścią umierania” jest myślą przewodnią akcji.
„Naszym celem stała się próba zmiany optyki w postrzeganiu osób przebywających w hospicjum. Ich codzienność to nie tylko zabiegi, badania, strach i ból. To także chwile, które stanowią esencję codzienności wszystkich, bez wyjątku. Dlatego przekazując 1,5 proc. Fundacji Hospicjum Onkologiczne, pomagamy tak naprawdę tym, którzy umierają… żyć” – dodaje Koryciński.
W ramach akcji powstał spot. W rolę narratora wcieliła się Aleksandra Kowalicka, polska aktorka dubbingowa.
Źródło: youtube.com/fundacjahospicjumonkologic5249
Jak czytamy w komunikacie prasowym, kampania jest promowana w internecie i radiu, a także za pomocą plakatów, które pojawią się w formie ogłoszeń w prasie i przestrzeni publicznej.
Za działania komunikacyjne kampanii na zasadach pro bono odpowiada agencja Ogilvy PR Polska. Wsparcia w zakresie planowania mediów udzieliła agencja Mindshare Poland. (ao)