Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
sobota, 24 maja, 2025
Strona głównaAktualnościDacia ze zmienioną identyfikacją

Dacia ze zmienioną identyfikacją

Jak wspominaliśmy tutaj, marka samochodowa Dacia zmienia identyfikację wizualną. Od 17 czerwca 2022 roku możliwe jest zamówienie  aut tej marki w nowej odsłonie, a pod koniec roku zaczną się ich dostawy. Firma przekazuje także, że w 2023 roku będzie ona jedyną, której wszystkie modele będą miały ograniczoną prędkość maksymalną do 180 km/h.

Nowe logo marki stworzone jest z liter „D” i „C”, które połączone zostały niczym „ogniwo łańcucha”. Ma to symbolizować „siłę i prostotę”. Druga wyraźna zmiana w brandingu to umieszczenie logo na kierownicy oraz tyle samochodu. „Litery logo są lżejsze i minimalistyczne – zachowano tylko to, co niezbędne, by pozostały czytelne” – dowiadujemy się z informacji prasowej. 

W październiku 2022 nowe modele Dacii będzie można zobaczyć w Paryżu na Międzynarodowym Salonie Samochodowym. 

Zmiana znaku na samochodach to kolejny etap wprowadzenia nowej identyfikacji. Wcześniej odświeżone logo pojawiło się na nośnikach komunikacji oraz w salonach i serwisach dealerów marki. 

„Czysta linia logo podkreśla typowe dla marki przywiązanie do tego, co naprawdę ważne. Również emblemat Dacia Link, zainspirowany światem mechaniki, kojarzy się z prostotą i solidnością. W dodatku jest symbolem więzi, która ma duże znaczenie w społeczności Dacii” – wyjaśnia David Durand, dyrektor ds. designu Dacii.

Lionel Jaillet, Product Performance Director Dacii, podkreśla z kolei, że za sprawą nowej identyfikacji wizerunek marki staje się bardziej nowoczesny. (zd)

Wybierz i posłuchaj