Jak wspominaliśmy tutaj, marka samochodowa Dacia zmienia identyfikację wizualną. Od 17 czerwca 2022 roku możliwe jest zamówienie aut tej marki w nowej odsłonie, a pod koniec roku zaczną się ich dostawy. Firma przekazuje także, że w 2023 roku będzie ona jedyną, której wszystkie modele będą miały ograniczoną prędkość maksymalną do 180 km/h.
Nowe logo marki stworzone jest z liter „D” i „C”, które połączone zostały niczym „ogniwo łańcucha”. Ma to symbolizować „siłę i prostotę”. Druga wyraźna zmiana w brandingu to umieszczenie logo na kierownicy oraz tyle samochodu. „Litery logo są lżejsze i minimalistyczne – zachowano tylko to, co niezbędne, by pozostały czytelne” – dowiadujemy się z informacji prasowej.
W październiku 2022 nowe modele Dacii będzie można zobaczyć w Paryżu na Międzynarodowym Salonie Samochodowym.
Zmiana znaku na samochodach to kolejny etap wprowadzenia nowej identyfikacji. Wcześniej odświeżone logo pojawiło się na nośnikach komunikacji oraz w salonach i serwisach dealerów marki.
„Czysta linia logo podkreśla typowe dla marki przywiązanie do tego, co naprawdę ważne. Również emblemat Dacia Link, zainspirowany światem mechaniki, kojarzy się z prostotą i solidnością. W dodatku jest symbolem więzi, która ma duże znaczenie w społeczności Dacii” – wyjaśnia David Durand, dyrektor ds. designu Dacii.
Lionel Jaillet, Product Performance Director Dacii, podkreśla z kolei, że za sprawą nowej identyfikacji wizerunek marki staje się bardziej nowoczesny. (zd)