czwartek, 21 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościDDB Warszawa rusza z polskim oddziałem agencji gamingowej

DDB Warszawa rusza z polskim oddziałem agencji gamingowej

22 października 2024 roku DDB Warszawa powiadomiło o starcie DDB FTW Warsaw – polskiego oddziału globalnej agencji gamingowej FTW. Ma to być departament specjalizujący się w łączeniu marek ze światem gier w oryginalny i wierny graczom sposób w jakościowej kreacji, komunikacji 360 dla klientów z gamedevu, a także tworzeniu form narracyjnych, takich jak trailery gier, branded content czy digitalowe światy.

Agencja podkreśla, że obecnie 24 mln osób w Polsce gra w gry, a 40 proc. ludzkości to gracze. Nie jest to już więc tylko rozrywka, a styl życia i narzędzie marketingowe. DDB Worldwide wkroczyło w ten świat w 2020 roku, tworząc w Pradze globalną agencję gamingową DDB FTW (For the Win). Obecnie ma ona oddziały na całym świecie, w tym m.in. w Niemczech, Hongkongu, Chinach, Brazylii, Francji oraz we Włoszech. Do drużyny dołączyła teraz także Polska.

Źródło: youtube.com/ddbwarszawa2830

Do składu DDB FTW Warsaw należą zapaleni gracze, którym powierzono różne obszary ekspertyzy, w tym strategię, kreatywność, marketing gamingowy i immersyjne historie, innowacje oraz technologię.

Head of Creative & Narrative w DDB FTW Warsaw została Asia Komorowska, a stanowisko Business Development Managera objął Adam Retmaniak.

Asia Komorowska doświadczenie copywriterskie zdobywała, pracując w agencjach GPD, BBDO, TalentMedia, VMLY&R i DDB. Współtworzyła lokalne i regionalne kampanie dla takich marek jak Cheetos, Samsung, Durex, Uniqa czy Maspex. Była autorką scenariuszy i współtwórczynią koncepcji kreatywnej kampanii gamingowej „Miasto Tigera”. Współtworzyła również nagradzaną akcję gamingową dla Durexa „Gramy bez wymówek”. Poza pracą w reklamie działa też jako scenarzystka filmów, seriali i gier.

Asia Komorowska

Adam Retmaniak do tej pory był związany z agencjami sieciowymi i lokalnymi, w tym m.in. VMLY&R, Heart&Brain, 2012 Agency, Feeders czy DDB Warszawa. Tworzył kampanie reklamowe reklamowe dla takich marek jak T-Mobile, Allegro, Danone, Mazda, BRW, FoodCare, Grupa Żywiec, RTV Euro AGD, Maspex, Tarczyński i Diageo. Jednym z jego pierwszych projektów gamingowych było współtworzenie premierowej edycji platformy „Warka Planet of Gamers”. Pracował także jako Associate Producer w dziale marketingu studia Spokko należącego do Grupy CD Projekt przy grze mobilnej „Wiedźmin – Pogromca potworów”.

Adam Retmaniak

(ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj