12 marca 2024 roku sieć sklepów ze sprzętem i odzieżą sportową Decathlon przedstawiła swoją nową identyfikację wizualną i strategię. Marka chce być kojarzona z inkluzywnością oraz zrównoważonym rozwojem.
Decathlon obrał nowy cel „Move People Through the Wonders of Sport” i wprowadził strategię, która obejmuje poprawę doświadczeń klientów, zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ogólną modernizację firmy. Zmiany mają być wprowadzane stopniowo.
Nowa tożsamość marki ma odzwierciedlać jej ambicje i jednocześnie wyrażać jej przeszłość. W logo zachowano niebieski kolor, jednak w innym odcieniu. Obecnie zawiera ono nową ikonę – orbitę, która oznacza ruch, ambicje osiągania nowych szczytów i obiegowość.
Poprzednie logo Decathlonu
Nowe logo Decathlonu
Decathlon wprowadza również model biznesowy oparty na zrównoważonym rozwoju. Marka wyznaczyła cele w zakresie dekarbonizacji – zobowiązała się do osiągnięcia zerowego poziomu emisji netto do 2050 roku, 20 proc. redukcji bezwzględnej emisji CO2 w 2026 roku i 42 proc. redukcji emisji CO2 w 2030 roku.
Firma przeszła również globalną modernizację witryny e-commerce, aby umożliwić dokładne prognozowanie, planowanie asortymentu i parametry zapasów. Co więcej, planuje stworzyć aplikację 3D Shopping App na Apple Vision Pro w USA. Ponad 1700 budynków ma zostać odnowionych w celu intuicyjnej nawigacji i lepszej widoczności produktów. (af)