poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościDESA Unicum przeszło rebranding

DESA Unicum przeszło rebranding

Dom aukcyjny DESA Unicum przeszedł rebranding. Zaprezentowano m.in. nowy logotyp, claim marki – „Sztuka ma wartość. Wartość, której szukasz” – oraz nową stronę internetową. Za zmiany odpowiada agencja BNA. Brand New Attitude.

„Doszliśmy do momentu, gdy sztuka jest przez ogromną część społeczeństwa postrzegana zarówno jako wartość sama w sobie, ale też jako wartość materialna, poważna i stabilna inwestycja. Dziś nadszedł moment, w którym chcemy wszystkie te zmiany i rozwój zamknąć w nowej formie” – mówi Juliusz Windorbski, prezes DESA Unicum. „Celem projektu było takie wzmocnienie i uatrakcyjnienie marki, by mogła ona być strategicznym narzędziem promocji sztuki w ogóle, by mogła ona działać jak developer rynku, odpowiedzialny za budowanie całej kategorii” – dodaje Mariusz Przybył, Strategic Director BNA. Brand New Attitude.

Zmiana identyfikacji wizualnej ma być połączona z aktualną misją firmy, która opisywana jest jako „profesjonalizowanie i rozwijanie rynku sztuki, tak by zagościła ona w każdym domu”.

Nowy claim łączy w sobie pasję związaną ze sztuką oraz wątek biznesowy – czytamy w informacji prasowej. Połączenie kreatywności i powagi oddawać ma także nowy logotyp. W nowej wersji znaku, litery składające się na słowo „DESA” ułożone są pionowo, jedna pod drugą (w starej wersji, pochodzącej z lat 50. XX wieku, napis podzielony był na dwie sylaby). Wyraz „Unicum” ułożony jest poziomo.

nowe logo

Nowe logo

stare logo

Stare logo

Powstała także uzupełniająca wersja logotypu, w której znak jest obrócony o 90 stopni.

logo piozome

Odmienione zostały również wszystkie materiały graficzne, jakimi posługuje się firma, takie jak katalogi aukcyjne, zaproszenia, plakaty i banery.

katalog

Stworzono także nową stronę internetową i zmieniono wygląd aplikacji mobilnej. Nowa oprawa graficzna ma być bardziej czytelna i przejrzysta za zasługą monochromatyczności. Czytamy, że jest też bardziej intuicyjna i łatwiej ją nawigować.

W ramach rebrandingu przeprowadzana jest także kampania contentowa wideo – na krótkich filmach pracownicy i kadra zarządzająca opowiadają o najważniejszych wydarzeniach w historii DESA Unicum. Wszystkie materiały są dostępne na kanale firmy w platformie YouTube.

Nowa identyfikacja wizualna ma zostać w całości zaprezentowana 4 grudnia 2019 roku, podczas wernisażu wystawy Sztuka Dawna, która odbędzie się w siedzibie DESA Unicum przy ulicy Pięknej w Warszawie. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj