Deutsche Telekom, właściciel T-Mobile, swoją nową kampanią „ShareWithCare” chce podnieść świadomość na temat zagrożeń wynikających z udostępniania zdjęć i danych, zwłaszcza tych dotyczących dzieci.
W tym celu twórcy wykorzystali w spocie technologię deepfake. „A message from Ella” przedstawia dziewięcioletnią dziewczynkę, przerobioną za pomocą sztucznej inteligencji na parę lat starszą. W filmie bohaterka z przyszłości mówi o konsekwencjach udostępniania jej zdjęć przez rodziców. Ella stanowi reprezentację wszystkich dzieci.
Deutsche Telekom zwraca uwagę na zjawisko zwane sharentingiem, czyli dzielenie się w internecie przez rodziców zdjęciami, filmami i wszelkimi szczegółami z życia swoich dzieci.
Jak mówi dyrektor ds. marki Deutsche Telekom Uli Klenke, „rozwój sztucznej inteligencji niesie ze sobą szanse i zagrożenia”. „W tym spocie pozwalamy jej ostrzegać nas przed samym sobą” – dodaje.
Za kampanią stoją agencje Adam&EveBerlin i DDB Germany.
Źródło: YouTube/Deutsche Telekom
(zd)