Już 22 i 23 lutego 2024 roku w Rzeszowie odbędzie się druga edycja konferencji Media Info, organizowanej przez Fundację Oksymoron. „Dezinformacja i hejt w erze sztucznej inteligencji. Cyfrowa pandemia XXI wieku” – to temat tegorocznego wydarzenia.
Pierwszy dzień konferencji składać się będzie z debat – trzech paneli dyskusyjnych, w których poruszone zostaną tematy dotyczące kreowania informacji z wykorzystaniem zjawiska hejtu oraz sztucznej inteligencji, narzędzi przesyłania przekazu oraz defensywnych działań.
1. LOCKDOWN, czyli rola mediów publicznych, lokalnych, samorządowych w walce z dezinformacja i hejtem
2. SZCZEPIONKA, czyli rola narzędzi komunikacji w budowaniu wiarygodności informacji z uwzględnieniem wykorzystania sztucznej inteligencji
3. KWARANTANNA, czyli agresja w Internecie – przyczyny, skutki, metody defensywne
Pierwszego dnia odbędzie się także oficjalna gala, podczas której przyznany zostanie Oksymoron roku – coroczna nagroda za publiczną wypowiedź w dziedzinie informacji z zakresu mediów, polityki, reklamy zwracającą uwagę na niedostrzeganą dotąd kwestię, mającą przełomowe znaczenie bądź obalającą mit, tabu, przyznawana przez kapitułę złożoną z członków Rady Programowej Fundacji Oksymoron.
W poprzednim roku nagrodę tę otrzymało Stowarzyszenie Ruch Samorządowy TAK! Dla Polski za działania związane z próbą wprowadzenia ustawy „Lex Czarnek”.
Drugi dzień konferencji będzie natomiast dniem szkoleniowym. Uczestnicy będą mogli wziąć udział w szkoleniach pozwalających na rozwinięcie umiejętności związanych z wnioskowaniem z analiz badań społecznych, monitorowania mediów oraz komunikacji społecznej, a także radzenia sobie z dezinformacją i hejtem oraz wsparcia psychologicznego ofiar hejtu.
Szkolenia poprowadzą eksperci z Instytutu Monitorowania Mediów, IBRiS i Oksymoronu. Panel szkoleniowy poświęcony psychologicznym i komunikacyjnym aspektom agresji w internecie poprowadzi z kolei psychiatrka Maja Herman.
Zgłoszenia na pierwszy dzień konferencji można dokonać na stronie. Bilety na szkolenia i/lub galę znajdują się tutaj.
PRoto.pl jest patronem medialnym wydarzenia.