Podejmując działania skierowane do młodych ludzi, firmy powinny wykorzystywać potencjał nowoczesnych technologii. Aktywność firmy w mediach społecznościowych ma duży wpływ na to, jak postrzegany jest pracodawca zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz organizacji – czytamy w Personel+Zarządzanie.
Jak wynika z przytoczonego w artykule badania Megapanel PBI, aż 99 proc. polskich internautów przeznacza na aktywności w serwisach społecznościowych średnio półtorej godziny dziennie. Przyzwyczajenia młodych ludzi otwierają nowe możliwości promocji dla firm, które coraz częściej wykorzystują social media do informowania o własnej działalności.
Według autorki artykułu, zakładki poświęcone pracy na stronach internetowych organizacji są już standardem wśród firm przywiązujących wagę do działań employer brandingowych. Niektóre organizacje tworzą także blogi, a nawet odrębne witryny skierowane do studentów i absolwentów. Inne tworzą specjalne strony fanowskie poświęcone edukacji i rozwojowi zawodowemu młodych ludzi.
„Formą szczególnie przemawiającą do pokolenia Y są multimedia” – pisze Paulina Zaręba, wymieniając m.in. YouTube, Twitter czy Instagram. „Wszystkie te aktywności sprzyjają dewizie mówiącej, że ważna jest nie tylko informacja, lecz także sposób jej przekazu. Ma to szczególne znaczenie przy aktywnościach employer brandingowych skierowanych do młodych ludzi, dla których media społecznościowe są źródłem wiedzy o świecie i którzy z tego kanału komunikacji korzystają najczęściej” – dodaje. Jednak jak wynika z artykułu, skuteczne działania w social mediach uzależnione są od dopasowania komunikowanych treści do specyfiki organizacji, szybkości reakcji na komentarze fanów oraz spójności i wiarygodności informacji.
Jak zauważa Zaręba, długofalowe i dobrze przemyślane wykorzystywanie nowych technologii w employer brandingu – mimo iż może wiązać się z pewnymi nakładami finansowymi – przynosi firmie wymierne korzyści w przyszłości. (jl)
Jak wykorzystywać social media w employer brandingu? Jak regulować i kontrolować wizerunek firmy tworzony przez pracowników? Jak wykorzystywane są social media do rekrutacji czyli grywalizacja w służbie HR? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi znajdziecie w trakcie szkolenia „Employer branding czyli jak budować wizerunek firmy jako pracodawcy w erze social media”, już 27 września w Warszawie!
Poznaj szczegółowy program szkolenia!
Zapisz się już dziś!