piątek, 8 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościDobry employer branding zaczyna się w firmie

Dobry employer branding zaczyna się w firmie

Podejmując działania skierowane do młodych ludzi, firmy powinny wykorzystywać potencjał nowoczesnych technologii. Aktywność firmy w mediach społecznościowych ma duży wpływ na to, jak postrzegany jest pracodawca zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz organizacji – czytamy w Personel+Zarządzanie.

Jak wynika z przytoczonego w artykule badania Megapanel PBI, aż 99 proc. polskich internautów przeznacza na ak­tywności w serwisach społecznościowych średnio półtorej godziny dziennie. Przyzwyczajenia młodych ludzi otwierają nowe możliwości promocji dla firm, które coraz częściej wykorzystują social media do informowania o własnej działalności.

Według autorki artykułu, zakładki poświęcone pracy na stronach internetowych organizacji są już standardem wśród firm przywiązujących wagę do działań employer brandingowych. Niektó­re organizacje tworzą także blogi, a nawet odrębne witryny skierowane do studentów i absolwentów. Inne tworzą specjalne strony fanowskie poświęcone edukacji i rozwojowi zawodowemu młodych ludzi.

„Formą szczególnie przemawiającą do poko­lenia Y są multimedia” – pisze Paulina Zaręba, wymieniając m.in. YouTube, Twitter czy Instagram. „Wszystkie te aktywności sprzyjają dewizie mówiącej, że ważna jest nie tylko informacja, lecz także sposób jej przekazu. Ma to szcze­gólne znaczenie przy aktywnościach employer brandingowych skierowanych do młodych lu­dzi, dla których media społecznościowe są źródłem wiedzy o świecie i którzy z tego ka­nału komunikacji korzystają najczęściej” – dodaje. Jednak jak wynika z artykułu, skuteczne działania w social mediach uzależnione są od dopasowania komunikowanych treści do specyfiki organizacji, szybkości reakcji na komentarze fanów oraz spójności i wiarygodności informacji.
Jak zauważa Zaręba, długofalowe i dobrze przemyślane wykorzystywanie nowych technologii w employer brandingu – mimo iż może wiązać się z pewnymi nakładami finansowymi – przynosi firmie wymierne korzyści w przyszłości. (jl)

Jak wykorzystywać social media w employer brandingu? Jak regulować i kontrolować wizerunek firmy tworzony przez pracowników? Jak wykorzystywane są social media do rekrutacji czyli grywalizacja w służbie HR? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi znajdziecie w trakcie szkolenia „Employer branding czyli jak budować wizerunek firmy jako pracodawcy w erze social media”, już 27 września w Warszawie!

Poznaj szczegółowy program szkolenia!

Zapisz się już dziś!

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj