Jury konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2018 przyznało Grand Prix Dorocie Natalii Haller, dyrektor marketingu firmy Huawei. Podczas gali, która odbyła się 4 grudnia 2018 roku w czasie dwudniowego kongresu Marketing & Sales Executive Summit 2018 w Warszawie, wręczono łącznie 27 nagród.
W konkursie już po raz czwarty nagradzano także zespoły w dwóch kategoriach (mały budżet: do 10 mln zł, duży budżet: ponad 10 mln zł). Kapituła – złożona z laureatów poprzednich edycji konkursu, ekspertów branżowych i przedstawicieli partnerów wydarzenia – oceniała działania i efekty kampanii marketingowych za okres 2017/2018.
Statuetki i dyplomy wręczono w 15 kategoriach głównych, 6 specjalnych, 2 zespołowych oraz Grand Prix. Lista nagród – poniżej.
Nagrodę Dyrektora Marketingu 2018 w kategoriach głównych (branżowych) otrzymali:
Dom / Wnętrze / Budownictwo / AGD: Łukasz Glapa, dyrektor marketingu w ROCKWOOL
Farmacja / Zdrowie: Justyna Skrzypek, dyrektor marketingu Essilor Optical Laboratory
Finanse / Ubezpieczenia: Monika Talaga-Piotrowska, dyrektor marketingu w Eurobanku
Instytucje społeczne i organizacje: Wioletta Samborska, dyrektor biura promocji miasta w Urzędzie Miasta Wrocław
Uroda / Kosmetyki / Higiena: Przemysław Szymański, dyrektor marketingu sieci Drogerie Natura
Edukacja / Kultura / Media / Rozrywka: Maciej Klepacki, dyrektor operacyjny digital, Edipresse Polska
Moda / Produkty luksusowe: Wojciech Tomaszewski, dyrektor marketingu, ANSWEAR
Motoryzacja / Mobility: Michał Szaniecki, dyrektor marketingu marki Volkswagen
Napoje / Alkohol: Marek Skrętny, dyrektor marketingu, Browar Amber
E-Commerce: Marcin Sienkowski, dyrektor marketingu, OLX
Produkty żywnościowe: Rafał Masiak, dyrektor marketingu, Hochland
Retail / Handel / Usługi: Marcin Olech, dyrektor marketingu, Carrefour
Sport / Hobby / Turystyka: Michał Jaworski, E-commerce director, Rainbow Tours
Technologie / Telco / RTV / AGD: (ex aequo) Karolina Pietz-Drapińska, dyrektor marketingu, Komputronik oraz Anna Adrian, dyrektor marketingu, FIBARO
B2B / Usługi profesjonalne: Wilhelm Rożewski, dyrektor marketingu, Volvo Trucks
Nagrodę Dyrektora Marketingu 2018 w kategoriach specjalnych otrzymali:
Long Time Marketing Excellenece: Marcin Sienkowski, dyrektor marketingu, OLX
Launch / Rebranding Roku: (ex aequo) Monika Jasłowska, dyrektor ds. zarządzania markami, Polpharma oraz Marek Skrętny, dyrektor marketingu, Browar Amber
Master of International Marketing: Piotr Nagalski, dyrektor marketingu na Europę, Goodyear
Content Marketing / Customer Experience: Magdalena Kicińska, dyrektor marketingu, PZU
Master of Digital Marketing: Agnieszka Radawiec, dyrektor marketingu, Douglas
Thinking outside of the box: Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu, Wawel
Kapituła konkursu przyznała także wyróżnienia „za nieszablonowe działania i wyjątkową efektywność społeczną”. Otrzymali je: Michał Białek (członek zarządu, Wykop.pl), Justyna Grzyl (EMEA PR & Communications Manager, PayU), Zbigniew Ptaszyński (członek zarządu, Sendit) oraz Andrzej Świderski (założyciel, Euroflorist). Wyróżnienie za „wysoką efektywność i nieszablonowe działania marketingowe przy niskim budżecie” przyznano z kolei Magdalenie Urban (założycielce Urban Legend), a za „nieszablonowe działania Content & Influencer marketing 2018” – Aleksandrze Słowińskiej (Media & PR Managera Clarins).
Nagrodę dla najlepszego małego zespołu marketingu (budżet roczny do 10 mln zł) wręczono przedstawicielom Komputronika. W kategorii dla dużych zespołów (budżet roczny przekraczający 10 mln zł) nagrodzono z kolei zespół Eurobanku.
Organizatorem konkursu jest Mediarun. (mp)