Marka chipsów Doritos zrezygnowała ze swojego logotypu oraz sloganu w kampanii promocyjnej, ponieważ ma nadzieję, że ta zmiana przypadnie do gustu generacji Z. Zdaniem firmy jest to pokolenie, które nie lubi jawnej reklamy – pisze portal thedrum.com. Marka zastąpiła również swoje ówczesne hasło „Dla odważnych” zwrotem „Kolejny poziom” (w org. „Another level”) – czytamy.
Doritos 26 sierpnia 2019 roku rozpoczęło usuwanie logo z reklam oraz innych materiałów zamieszczonych w portalach społecznościowych. W przekazach marka posługiwać się będzie jedynie trójkątem oraz hasłem „Logo goes here” (w tłum. „Logo wchodzi tutaj”) – podaje źródło. Również nazwa głównej strony internetowej – doritos.com ma zostać zastąpiona logogoeshere.com.
Wcześniejsze posty mają zniknąć z profilów marki, a zapełnić je mają treści publikowane przez jej fanów. Doritos umożliwi im stworzenie postów w odpowiedzi na pytanie, czym dla nich jest „kolejny poziom”.
Nowa kampania promocyjna jest najdroższą cyfrową inwestycją Doritos. Aby jeszcze lepiej dotrzeć do generacji Z, marka rozpoczęła partnerstwo z aplikacjami Uproxx i NTRWK, które przyciągają w 80 proc. użytkowników w wieku od 18 do 24 lat – czytamy.
Jednym z elementów kampanii jest reklama na YouTubie, w której pokazywane są różne postaci trójkąta oraz opakowania z zamazanym logotypem Doritos.
W ramach projektu emitowana będzie również seria spotów telewizyjnych, które nie będą zawierać logo marki ani żadnej wzmianki o niej – pisze portal. Ich premiera odbyła się przy okazji tegorocznej edycji MTV Video Music Awards.
Antyreklamowa kampania marki ma być demonstracją „kolejnego poziomu” w reklamie – informuje źródło. W przyszłości pojawić się mają również inne motywy związane z tym hasłem – czytamy. (pm)