piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościDove sprzeciwia się filtrom z TikToka w akcji #TurnYourBack

Dove sprzeciwia się filtrom z TikToka w akcji #TurnYourBack

Marka kosmetyczna Dove zainicjowała akcję #TurnYourBack, która jest wyrazem sprzeciwu wobec „upiększającego” filtra Bold Glamour zyskującego ostatnio popularność na TikToku. 7 marca 2023 roku koncern wydał oświadczenie, w którym zachęca do przyłączenia się do kampanii.

Okazuje się, że filtr Bold Glamour został użyty już ponad 15 mln razy. Marka alarmuje, że korzystanie z niego może mieć bardzo poważne skutki szczególnie dla młodych osób, bo zakłamuje on rzeczywistość.

„Podczas gdy filtry mediów społecznościowych mogą być źródłem kreatywności i samoekspresji, efekty takie jak Bold Glamour dramatycznie zniekształcają rzeczywistość i wzmacniają nieosiągalne standardy piękna. 38 proc. dziewcząt twierdzi, że nie jest w stanie sprostać standardom piękna, które influencerzy projektują w mediach społecznościowych, a 80 proc. twierdzi, że już w wieku 13 lat zastosowało filtr lub użyło aplikacji do retuszu, aby zmienić sposób, w jaki wyglądają na swoich zdjęciach. W rezultacie 48 proc. dziewcząt, które regularnie zniekształcają swoje zdjęcia, ma niższą samoocenę w porównaniu z 28 proc. dziewcząt, które tego nie robią” – czytamy.

Aby włączyć się do akcji, wystarczy opublikować film, na którym jest się odwróconym plecami do filtra Bold Glamour oraz podpisać go hashtagami #TurnYourBack #BoldGlamour #NoDigitalDistortion. 

W ramach projektu Dove Self-Esteem Project firma Dove oferuje również potwierdzone naukowo i bezpłatne narzędzia, które umożliwiają rodzicom i opiekunom pozytywne korzystanie z mediów społecznościowych. Zestaw Confidence Kit, stworzony we współpracy z Centrum Badań nad Wyglądem, zawiera wskazówki, jak uczynić media społecznościowe zdrowym miejscem, w którym dzieci mogą się rozwijać i jest dostępny do pobrania na stronie

Confidence Kit jest częścią misji Dove Self-Esteem Project, której celem jest pomoc 250 mln dzieci w edukacji na temat poczucia własnej wartości do 2030 roku. Do tej pory Dove Self-Esteem Project wpłynął na życie 94,5 miliona młodych ludzi w 150 krajach.

Dove niedawno rozpoczęło też w Polsce kampanię „Detox Feedu”, której celem jest skłonienie nastolatków do bardziej świadomego korzystania z social mediów i podchodzenia z dystansem do tego, co widzą w sieci. (zd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj