Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, postawił zarzuty dwóm sklepom internetowym – born2be.pl i renee.pl, należącym do spółki Azagroup.
Zarzuty dotyczą wprowadzania klientów w błąd. Jak czytamy, sklepy miały sugerować ograniczony czas szczególnej korzyści cenowej, podczas gdy towary były dostępne w promocji w sposób ciągły. Kody udostępniane były wraz z komunikacją specjalnych okolicznościowych obniżek.
Po zakończeniu okresu obowiązywania akcji promocyjnej, na stronie pojawiał się nowy – lub ten sam – kod rabatowy i rozpoczynała się kolejna promocja oferująca podobną korzyść. Ponadto, na górze stron zamieszczony bywał zegar, który odliczał czas do końca promocji, co zwiększało wrażenie, że specjalna oferta jest ograniczona w czasie – czytamy dalej.
„Permanentne promocje to w rzeczywistości marketingowy sposób prezentacji cen regularnych, które nie oferują rzeczywistych korzyści cenowych, wywierają sztuczną presję i wprowadzają kupującego w błąd. Proces decyzyjny konsumenta nie powinien podlegać żadnym naciskom czy działaniom o charakterze socjotechnicznym” – zauważa Tomasz Chróstny, prezes UOKiK-u.
Jeśli zarzuty wobec Azagroup zostaną potwierdzone, spółce grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu. (bs)