Poniżej szczegółowy program spotkania:
1. Media relations czy social relations? – Łukasz Jadaś
Raport „Dziennikarze i Social Media 2014” opracowany przez Instytut Monitorowania Mediów, Multi Communications oraz Millward Brown. Social media stały się ważnym źródłem informacji nie tylko dla użytkowników internetu, ale również dla polskich dziennikarzy. Aż 92 proc. z nich deklaruje, że korzysta z mediów społecznościowych zawodowo (64 proc. robi to codziennie). Jak wynika z raportu „Dziennikarze i social media 2014”, opracowanego przez Instytut Monitorowania Mediów, Multi Communications oraz Millward Brown, najczęściej poszukiwanym typem informacji przez dziennikarzy w social mediach są po prostu nowe pomysły na materiał (67 proc.), ale również zyskanie wiedzy na temat popularnych w sieci tematów (54 proc.) czy opinii konsumentów (37 proc.). Skuteczna komunikacja w mediach społecznościowych jest zatem ważnym etapem przekazywania informacji do prasy, radia, czy TV. Jednym ze sposobów na dotarcie do miejsc wzmożonej dyskusji, czy określenie najbardziej aktywnych liderów opinii jest monitoring internetu i social media, który daje tym samym możliwość sformułowania dalszej ścieżki komunikacji z uwzględnieniem zdobytych wiadomości.”
Łukasz Jadaś – starszy specjalista ds. badań i produktów, Instytut Monitorowania Mediów.
Ponad 5-letnie doświadczenie. Nie ma zakątka globalnej sieci, który byłby dla naszego eksperta tajemnicą. Raporty i analizy, a w szczególności monitoring reklam, to jego żywioł.
2. Jak żyć Panie Redaktorze? – o praktyce współpracy piarowców i dziennikarzy, na podstawie badań obu środowisk – dr Krystian Dudek
Relacje medialne powinny być oparte na wzajemnym zrozumieniu, poszanowaniu potrzeb i współpracy. Dziennikarzy i PR-owców łączy obecnie więcej niż myślimy. O modelu interefikacji, wzajemnej ocenie obu środowisk, złotych zasadach sprzyjających sukcesom oraz o błędach, które rażą i wykluczają powodzenie współpracy (także w nawiązaniu do rankingów antyrzeczników miesięcznika Press) – to wszystko w prelekcji, na którą zapraszamy przedstawicieli obu środowisk, dziękując jednocześnie tym, którzy uczestniczyli w projekcie badawczym.
dr Krystian Dudek – właściciel Instytutu Konsultingowo Doradczego Publico, dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Humanitas, przewodniczący zarządu PSPR o. Śląsk. Laureat Protona 2014 i wyróżnienia specjalnego Lew PR 2013 za realizację projektu PRawdziwy PR.
Od kilkunastu lat zajmuje się relacjami medialnymi, z uwzględnieniem kryzysów wizerunkowych. Autor rozprawy doktorskiej z zakresu relacji medialnych, która na początku 2015 roku zostanie wydana w formie książki.
Spotkanie jest bezpłatne dla członków Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Koszt dla pozostałych osób: 10 zł.
5 listopada 2014 r. o godz. 17.30 (środa) w Hotelu Diament w Katowicach, ul. Dworcowa 9