Na początku 2022 roku producent i dystrybutor ekologicznych produktów Eco & More zaprezentował nową identyfikację wizualną. Za rebranding odpowiedzialny był wewnętrzny dział komunikacji firmy.
Jak przekazuje firma, punktem wyjścia do stworzenia nowych logotypów była chęć uspójnienia emblematów w taki sposób, aby z łatwością można było rozszerzać portfolio firmy o kolejne marki. Poza modułowym charakterem znaków dla twórców ważne było nawiązanie do natury i ekologii, ale także „niezbyt mocne osadzenie w tradycji i historii”, ponieważ przedsiębiorstwo postrzega siebie jako zorientowane na przyszłość.
Dotychczasowe logotypy
„Chcieliśmy stworzyć system nieopierający się na konkretnym kolorze, ponieważ nasze logo często występuje obok znaków graficznych marek, które dystrybuujemy – musi więc pasować do nich kolorystycznie (lub móc występować w różnych wariantach kolorystycznych), powinno też być dość proste i minimalistycznie, by nie przytłaczać znaków, przy których się pojawia” – tłumaczy firma.
Wizualizacje zastosowań nowego logo i sygnetu
Wśród inspiracji do nowych emblematów znalazły się mozaiki oraz Tangram – układanka dla dzieci, która pozwala na tworzenie wielu różnych kształtów z ograniczonej liczby elementów.
Jak dotąd firma opracowała tylko nowy logotyp główny. Jej zdaniem jest on dopełnieniem filozofii marki, która opiera się na połączeniu natury z nowoczesnością. Sygnet przedstawia liść, choć, jak komentuje przedsiębiorstwo, przez niektórych jest także interpretowany jako „schodkowa piramida 3D”. Będzie on używany także w funkcji dekoracyjnej tam, gdzie nie ma konieczności przedstawiania całego logo. (as)