czwartek, 19 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościEfektywność marketingowa nagrodzona. Wręczono Effie 2023

Efektywność marketingowa nagrodzona. Wręczono Effie 2023

Nagrody Effie 2023, wyróżniające najbardziej efektywne kampanie i rozwiązania biznesowe, zostały wręczone 7 listopada 2023 roku podczas gali w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. Jury, któremu w tym roku przewodniczyła Magdalena Kotlarczyk, dyrektorka Google Polska, przyznało w sumie 70 nagród: 42 brązy, 23 srebra oraz 5 złotych statuetek.

Nominacje do Effie 2023 otrzymały 103 projektu. Jurorzy wybrali nagrodzonych w 30 kategoriach konkursowych, w tym trzech nowych, odpowiadających porządkowi ESG: Environmental, Social oraz Governence.

Przed wręczeniem nagród głos zabrali Marcin Gaworski, obecny prezes SAR, oraz Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR, którzy powiedzieli o tym, co istotnego miało i ma miejsce obecnie w sektorze komunikacji. Zwrócili m.in. uwagę na to, jak zadziałały kampanie profrekfencyjne, których efektem była obecność przy urnach 74,8 proc. Polaków. „W osiągnięciu tego wyniku efektywnie pomogła komunikacja. Organizacje społeczne, inicjatywy obywatelskie wsparte często społeczną pracą branży reklamowej, badawczej i mediów dowiozły kosmiczny wynik – najlepszy w historii III Rzeczypospolitej” – stwierdził Marcin Gaworski.

Paweł Tyszkiewicz zwrócił uwagę na dwie ze wspomnianych akcji, w które zaangażowane były agencje należące do SAR: „To Twój Wybór” – zaprojektowana przez agencję VMLY&R, a mediowo zrealizowana przez Mindshare przy wsparciu GroupM, za influencer marketing odpowiadał Lifetube, za PR OneMulti, a wsparcie badawcze zapewniło Difference – kampania i fizyczna kontrola wyborów KOD-u – „Wybory Bez Picu”, w którą zaangażowane były K+Group i Must be Loud.

„Zaangażowanie branży realizuje się w wielu obszarach i reagujemy na atakujące nas kryzysy klimatyczne, polityczne, migracyjne” – dodał Tyszkiewicz. „Zdajemy sobie sprawę, że kolejne kryzysy i nasze działania wymykają się kategoriom konkursowym. Global Effie – nasz licencjodawca –doceniając zaangażowanie branży, rekomenduje wprowadzenie w Polsce kategorii Crisis Respons – Critical Pivot, a my postaramy się ją wprowadzić już w kolejnej edycji Effie Poland” – zapowiedział.

Jak zauważają organizatorzy konkursu, z roku na rok rośnie liczba zgłoszeń w kategorii specjalnej Marketing & Business Solution, która nagradza innowacyjność, przemyślane działanie i dopasowanie rozwiązania do wyzwania biznesowego, a nie jedynie strategię komunikacyjną. Jurorami w tej kategorii są obecny oraz byli prezesi i prezeski SAR, IAA a także byłe przewodniczące i byli przewodniczący składów Jury Effie.

W tym roku nagrodę (złoto) w tej kategorii otrzymał „Kawonament – innowacyjny model sprzedaży”, projekt zrealizowany przez Żabkę, Spark Foundry, Ogilvy oraz Cukier.

Pozostałe złote statuetki Effie Awards 2023 otrzymali:

– w kategorii Beauty&Care: „Pantene. Trzeba mieć siłę, żeby być innym” – Procter & Gamble, GREY, EssenceMediacom, Partner of Promotion, GroupM

– w kategorii Finance&Insurace: „Bądź kotem płatności!” – BLIK, Change Serviceplan, Spark Foundry, Performics, LiquidThread

– w kategorii Long Term: „Maestro. Wszystko czego chcesz od burgera” – McDonald’s, DDB Warszawa, OMD

– w kategorii Social: „Stop toksycznej chemii” – Clovin, FCB&theMilkman, The Rockets

W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższe pozycje zajęli:

– wśród Agencji – DDB Warszawa,

– wśród Agencji Mediowych – Starcom,

– firma roku – McDonald’s.

Pełna lista nagrodzonych i rankingi dostępne są na stronie.

 

Organizatorem wydarzenia był SAR. Galę Effie Awards 2023 wsparli:
Sponsorzy Strategiczni: TVN Media, Onet, Salesforce, TikTok
Sponsorzy Wspierający: Radio Zet, YouTube, Meta, Adform 
Partnerzy Merytoryczni: Media&Leads, AMS, Ipsos, ThinkTank, Fundacja Climates Strategies Poland
Gospodarz Gali: Teatr Wielki – Opera Narodowa
Partnerzy Gali: Ostoya, Jameson, Ballantine’s, Jacobs Creek, 1664 Blanc, British American Tobacco
Kreacja i strategia: 180hb, Starcom
Doradca prawny: Firma prawnicza SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
Patroni medialni: Business Insider, Forbes, Noizz, Nowy Marketing, PRoto, Marketing przy Kawie, KampanieSpołeczne.pl.

PRoto.pl było patronem medialnym konkursu.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj