Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) i jego partnerzy w państwach członkowskich Unii Europejskiej wystartowali w maju 2023 roku z trzecią edycją kampanii #EUChooseSafeFood. Celem inicjatywy jest wsparcie mieszkańców Europy w podejmowaniu świadomych decyzji związanych z właściwymi wyborami dotyczącymi żywności.
Konsumenci otrzymają dostęp do praktycznych informacji, dotyczących zagadnień takich jak pomoc w odczytywaniu etykiet umieszczonych na produktach spożywczych, znajomość dodatków do żywności, czy też porad na temat jej przygotowywania i przechowywania.
Treści prezentowane w kampanii skupiać się będą na znaczeniu w ocenie bezpieczeństwa żywności roli europejskich naukowców, którzy współpracują ze sobą, aby chronić konsumentów przed zagrożeniami związanymi z żywnością. W ramach akcji powstała strona internetowa, na której dostępne są informacje przetłumaczone na wszystkie języki urzędowe UE.
„Kampania #EUChooseSafeFood ukazuje połączenie między nauką o bezpieczeństwie żywności a żywnością, którą spożywamy każdego dnia. Daje to konsumentom możliwość dokonywania właściwych wyborów żywieniowych i przyczyniaj się do lepszego zrozumienia zagadnień związanych z żywnością przez wszystkich zainteresowanych. Cieszę się, że kampania nabiera coraz większego rozmachu – w tym roku do udziału w niej zgłosiło się więcej partnerów krajowych niż kiedykolwiek wcześniej” – mówi Bernhard Url, dyrektor wykonawczy EFSA.
Akcja skierowana jest przede wszystkim do mieszkańców i mieszkanek Europy w wieku od 25 do 45 lat. W kampanii uczestniczy 16 krajów: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Grecja, Irlandia, Włochy, Łotwa, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia i Macedonia Północna. (bs)