15 lipca 2024 roku Empik rozpoczął kampanię wizerunkową pod hasłem „Witaj w klubie” i ruszył z nową platformą komunikacji.
Idea kreatywna „Witaj w klubie” jest związana z tożsamością marki i wywodzi się z jej historii – Empik zaczynał bowiem ponad 75 lat temu jako Międzynarodowy Klub Prasy i Książki z kawiarnią i czytelnią.
„Dziś tych potrzeb i zainteresowań, które łączą klientów Empiku, jest znacznie więcej. Znacznie szersza jest też oferta samego Empiku, gdzie teraz można kupić dosłownie wszystko. W spocie wizerunkowym pokazujemy wielość i różnorodność klubów, do których należymy. Za każdym z nich stoi jakaś konkretna potrzeba ludzi. I dla każdego klubu Empik ma ciekawą propozycję. Bo nikt nie rozumie klubów tak jak Empik, marka, która sama zaczynała jako klub, a nie po prostu sklep” –wyjaśnia Ela Twardowska, Chief Strategy Officer w Ogilvy, agencji, która odpowiada za ideę kreatywną kampanii i nową platformę.
Hasło „Witaj w klubie” będzie teraz punktem wyjścia dla całej komunikacji Empiku i stanie się integralną częścią wszystkich kolejnych kampanii. Jak zapowiada Remi Ganne, Senior Marketing Director w Empiku, hasło będzie rozwijane i dopasowywane do różnych okazji, takich jak sezony handlowe, promocje, oferta, usługi czy wydarzenia. „Jednocześnie będzie stanowić parasol dla działań korporacyjnych – na przykład rekrutacji, employer brandingu czy komunikacji wewnętrznej” – dodaje Ganne.
Empik odświeża także identyfikację wizualną. Do obecnych w niej kolorów przewodnich białego i czarnego dołącza złoty. Sieć zapowiada także wzmocnienie znaczenia symbolu marki – przecinka – w komunikacji. Znak wykorzystano m.in. w roli reprezentanta różnych „klubów”.
„»Witaj w klubie« to bardzo pojemna koncepcja z ogromnym potencjałem kreatywnym” – mówi Joanna Urbanowska, Head of Brand w Empiku, przytaczając przykłady kreacji przygotowanych na potrzeby kampanii OOH dla Warszawy i miejscowości nadmorskich. Jak mówi, podczas ich tworzenia wykorzystano uniwersalne insighty, bazujące na humorze i popkulturowych nawiązaniach.
Nowa platforma Empiku to odpowiedź na repozycjonowanie marki, wynikające z rozwoju oferty, obejmującej wiele kategorii produktów, a także transformacji biznesu z sieci stacjonarnej do systemu łączącego wiele kanałów sprzedaży.
Kampania prowadzona jest na szeroką skalę. Działania obejmują telewizję, radio, OOH oraz media społecznościowe: serwisy Mety, TikToka czy YouTube. Kampania obejmie także platformy streamingowe takie jak TVN Player, Polsat Go czy Max. Zaplanowano ponadto działania digital, wykorzystane zostaną także influencer marketing oraz direct marketing.
Pierwszy etap kampanii wystartował 15 lipca i potrwa do końca sierpnia 2024 roku.
Za ideę kreatywną kampanii i nową platformę marki odpowiada agencja Ogilvy. Produkcją spotu wizerunkowego zajął się dom produkcyjny Papaya Films pod nadzorem reżyserskim Daniela Jaroszka. Planowanie i zakup mediów powierzono Publicis Connect, a za działania PR odpowiada agencja Walk PR. (mb)