Meta poinformowała, że wprowadza nowe funkcje do Reels na Facebooku. Użytkownicy będą mogli korzystać m.in. z gotowych szablonów, które mają ułatwić tworzenie rolek. Dostępne będą one w Centrum szablonów.
Źródło: facebook.com
W profesjonalnym pulpicie nawigacyjnym dostępne będzie również Centrum inspiracji, w którym gromadzone będą popularne aktualnie rolki, hashtagi, tematy i muzyka.
Źródło: facebook.com
Ponadto, w nadchodzących tygodniach, gdy twórcy prześlą dłuższe filmy lub zakończą transmisję na żywo, będą mogli utworzyć wycinek, który będzie zawierał link do oryginalnego filmu.
Zaktualizowana została również funkcja Clips to Reels, dzięki której Facebook będzie automatycznie wybierał klipy o najwyższej jakości z transmisji na żywo, a następnie zmieni je w rolkę.
Osoby, które mają włączony tryb profesjonalny na Facebooku, mogą od teraz pojawiać się w kontach proponowanych do obserwowania. Ponadto, mogą oni umieszczać reklamy w Reels.
Obniżono również niektóre wymagania dotyczące monetyzacji. Teraz twórcy muszą zgromadzić 500 obserwujących (spadek z 1000) w ciągu ostatnich 30 dni (spadek z 60).
Szczegółowe informacje o rolkach, które do tej pory były dostępne w Meta Business Suite, zostały przeniesione do pulpitu nawigacyjnego. Użytkownicy będą mogli sprawdzić m.in. takie dane jak: zasięg i interakcje, informacje o długości oglądania rolki oraz o nowych obserwujących.
Facebook zapowiada, że w nadchodzących tygodniach pojawią się także dane na temat tego, ilu obserwujących użytkownik zdobył i stracił w odniesieniu do konkretnych ram czasowych Reels.
Meta testuje również możliwość równoległego dodawania treści na Instagramie i Facebooku. (bs)