poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook gasi wewnętrzny kryzys po reportażach o moderatorach treści

Facebook gasi wewnętrzny kryzys po reportażach o moderatorach treści

Facebook opublikował wysłaną do pracowników wewnętrzną notatkę, w której zadeklarował weryfikację umów z firmami dostarczającymi usługi moderacyjne dla treści ukazujących się na portalu. Zrobił to w związku z doniesieniami amerykańskich mediów na temat złej sytuacji moderatorów. Ich praca, jak relacjonują dziennikarze, doprowadza niejednokrotnie do uszczerbku na zdrowiu psychicznym i fizycznym.

25 lutego 2019 roku reportaż na temat moderatorów treści opublikował portal theverge.com. Głos zabrali tam anonimowi pracownicy firmy Cognizant, w której Facebook outsourcinguje usługi kuratorów treści. Rozmówcy dziennikarza portalu mówili o trudnych warunkach pracy – takich jak bycie narażanym na drastyczne treści – które powodowały m.in. stres. Pracownicy firmy swoimi przeżyciami nie mogli się jednak podzielić publicznie lub z bliskimi ze względu na podpisane wcześniej klauzule poufności.

Materiał o podobnej treści opublikował też w lutym 2019 roku businessinsider.com, którego dziennikarze rozmawiali z pracownikami Accenture, firmy, z którą również pracuje Facebook w zakresie outsourcingu moderacji. Bloomberg.com też podaje, że rozmawiał z moderatorami zatrudnionymi w Accenture.

Sprawa jednak nie jest nowa. Jeszcze we wrześniu 2018 roku media pisały o byłej pracownicy Facebooka, która pozwała portal, bo uważała, że moderatorzy treści „cierpią w wyniku traumy i stresu pourazowego”. Jak informuje bloomberg.com, sprawa jest w toku. W maju 2017 roku natomiast The Guardian opisał dokument, na podstawie którego pracownicy Facebooka mają radzić sobie z niedozwolonymi treściami.

Bloomberg.com pisze dziś, że kolejne doniesienia o wątpliwościach dotyczących współpracy z zewnętrznymi firmami moderującymi treści spowodowały niezadowolenie pracowników Facebooka. Niektórzy pytali, dlaczego portal zleca na zewnątrz dbanie o treści, skoro ten obszar działania ma wpływ na kondycję całej firmy.

Justin Osofsky, Vice President of Global Operations w Facebooku, tłumaczy we wspomnianym opublikowanym wpisie, że portal zleca zadania na zewnątrz ze względu na skalowanie biznesu. „W związku ze skalą naszych działań oraz prędkością jej wzrostu, nie unikniemy problemów, z którymi będziemy musieli sobie radzić na bieżąco” – czytamy w poście na blogu Facebooka.

Osofsky pisze, że portal zamierza mocniej kontrolować pracę w firmach, którym zleca zadania. Zorganizuje też w kwietniu 2019 roku szczyt, na który zaprosi przedstawicieli podwykonawców. Deklaruje też, że każdy pracownik, który zauważy coś niepokojącego, może skorzystać z anonimowej linii dla sygnalistów. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj