Agencja social media Think Kong i SW Reasearch przeprowadziły badanie dotyczące częstotliwości korzystania z serwisów społecznościowych – Facebooka, Instagrama i LinkedIna.
Najlepiej wypadł FB. Jak wynika z badania, Facebooka odwiedza codziennie co najmniej 65 proc. internautów, Intargrama – 36 proc., LinkedIna – 24 proc. Do tego pierwszego odbiorcy zaglądają nawet wiele razy w ciągu dnia. Jedynie 14 proc. robi to bardzo rzadko. Ponadto, okazuje się, że z Facebooka częściej korzystają kobiety.
Przy całkowitym zasięgu Facebooka – kilkanaście milionów osób w Polsce – dzienny zasięg komunikacji może wynieść nawet 7-8 mln osób. To zaś oznacza, że 65 proc. fanów konkretnej strony, może zetknąć się z pochodzącymi z niej postami, przy regularnym ich publikowaniu – czytamy w opisie badania.
„Z naszego badania wynika kilka ciekawych obserwacji. Np. pogłoski o »starzeniu się« Facebooka są nieprawdziwe. Odsetek codziennych wizyt jest najwyższy w najmłodszej grupie i spada wraz z wiekiem” – mówi Norbert Kilen, Strategy Director w Think Kong.
Aby dotrzeć do większości obserwujących na Instagramie, wystarczy publikować zdjęcia 2-3 razy w tygodniu. Aktywności kobiet i mężczyzn w tym serwisie są porównywalne. Dysproporcja pojawia się jednak, gdy bierzemy pod uwagę przedział wiekowy użytkowników Instagrama. Okazuje się, że grupy powyżej 25 roku życia coraz rzadziej korzystają z serwisu.
W opisie badania czytamy również o tym, że portal powinien popracować nad uatrakcyjnieniem treści.
W porównaniu z Facebookiem i Instagramem, blado wypadł LinkedIn. Aktywność użytkowników tego serwisu nie jest duża – prawie połowa internautów zagląda tam najwyżej kilka razy w miesiącu. Dlaczego? Wydaje się, że powodem jest charakter serwisu. Jest on bowiem zorientowany na rozwój kariery. Nie znajdziemy tam wielu „wirusowych treści, memów czy zabawnych filmików” – czytamy w opisie badania. Ponadto, wzrost liczby codziennych gości serwisu rośnie wraz z wielkością ośrodka, w którym mieszkają.
„Okazuje się też, że intensywność zaglądania na LinkedIn jest prawie 2 razy większa wśród mężczyzn. Jednocześnie Instagram nie jest wyłącznie »kobiecy« i połowę użytkowników stanowią mężczyźni” – dodaje Kilen.
Badanie zrealizowano w styczniu 2016 roku. Wzięła w nim udział losowo dobrana, reprezentatywna próba 1000 internautów powyżej 18 roku życia. Dla każdego z serwisów wybrano grupę reprezentującą jego użytkowników, którą zapytano o intensywność korzystania z portalu.
Projekt badawczy Think Konga i SW Research będzie realizowany cyklicznie.
Pełen opis badania tutaj.