We wrześniu 2023 roku Meta poinformowała o procesie ujednolicania tożsamości marki Facebook.
Jako czynniki, które stoją za odświeżeniem identyfikacji wizualnej, Meta wymienia odnowienie najbardziej kultowych elementów Facebooka, ujednolicenie sposobu przedstawienia marki przy okazji wprowadzania nowych produktów oraz stworzenie szerokiego zestawu kolorów, wciąż bazując na charakterystycznym dla Facebooka niebieskim.
Stare logo
Źródło: design.facebook.com
Odświeżone zostało logo Facebooka. Teraz litera „f” jest silniej skontrastowana, aby się wyróżniać. Zaokrąglono ją też u góry. Niebieski w identyfikacji wizualnej przyciemniono.
„Naszym zamiarem było stworzenie odświeżonego logo Facebooka, które byłoby odważniejszy, bardziej elektryczne i wieczne. Każde z charakterystycznych, nowych udoskonaleń zapewnia większą harmonię w całym projekcie jako kluczowy element tożsamości aplikacji” – komunikuje Meta.
Opracowano także paletę kolorów i stworzono nowy zestaw odcieni. Niebieski pozostaje podstawowym kolorem w dalszym ciągu.
Źródło: design.facebook.com
Dzięki rozszerzonej palecie barw odświeżono również reakcje tak, by każda ikona była czytelna w każdym rozmiarze i łatwa w interakcji. (zd)