Kraków wraz z Facebookiem wydali kulinarny przewodnik miejski. Jego treść powstała we współpracy ze społecznościami zorganizowanymi w grupach we wspomnianym portalu. Choć Facebook publikował już przewodniki po innych europejskich miastach, w Polsce to pierwsza tego typu inicjatywa.
Wydawnictwo przygotowano w związku z nadaniem Krakowowi tytułu „Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej” w roku 2019. To, że przewodnik skupia się na kwestiach kulinarnych, to nowość w programie „Facebook Community City Guides”, w ramach którego przygotowywano już turystyczne przeglądy miast takich jak Lizbona, Oslo czy Sankt Petersburg. Łącznie wydano już dziewięć przewodników, każdy w języku angielskim i lokalnym.
Rekomendacje zamieszczone w krakowskim przewodniku przygotowały grupy „Krakowskie Wieści Spożywcze” (Magda Wójcik, jej założycielka, zredagowała cały tom), „Krakowscy Foodies/Jedlingi w Krakowie”, „Weganie i wegetarianie Kraków”, a także „Krakowska Kooperatywa Kawowa”.
„Bogate tradycje kulinarne Krakowa, jakość produktów, kreatywny dialog pomiędzy wieloma tradycjami gastronomicznymi, a także wielonarodowe wpływy kuchni stanowią o rosnącej sile reputacji miasta. Na naszych oczach rodzi się nowy produkt turystyczny Krakowa, jako nowo odkrywanej destynacji gourmait (…). Wierzymy, że przewodnik będzie narzędziem wzmacniającym komunikację z wymagającym turystą” – mówi w komunikacie na stronie krakow.pl Robert Piaskowski, pełnomocnik prezydenta Krakowa ds. kultury.
Przewodnik został wydany w formie książkowej – 10 tys. egzemplarzy będzie dystrybuowane za pośrednictwem punktów InfoKraków oraz wybranych kawiarni i restauracji. Wersja cyfrowa dostępna jest na stronie. (mp)
Zdjęcie główne: Bogusław Świerzowski / krakow.pl