Facebook wprowadza nowe zasady do systemu rankingu komentarzy do postów dostępnych publicznie. Jak wynika z notki na blogu portalu, algorytm wyżej pokaże te wypowiedzi, z którymi w interakcję wszedł autor komentowanego posta lub jego znajomy.
Nowy element, który automat będzie brał pod uwagę, dołącza do listy kilku innych wskaźników. Jak informuje Facebook, przy ocenie komentarzy bierze pod uwagę:
– zgodność ze standardami społeczności i występowanie tzw. „engagement bait”,
– wyniki ankiet, w których użytkownicy wskazywali administratorom portalu, które komentarze są dla nich najbardziej wartościowe,
– liczbę i rodzaj interakcji z ocenianym komentarzem.
Facebook przypomina też, że administratorzy stron, które mają wielu obserwujących – co może skutkować zwiększoną liczbą komentarzy – lub właściciele popularnych kont mogą wyłączyć system rankingu i samodzielnie decydować, które wypowiedzi ukrywać, usuwać czy promować własną aktywnością. Jednocześnie portal zauważa, że każdy użytkownik, niezależnie od liczby obserwujących, może włączyć ranking w ustawieniach. Instrukcja, jak to zrobić, znajduje się w Centrum Pomocy Facebooka w wątku „Jak włączyć lub wyłączyć ranking komentarzy na stronie?”. (mp)