Facebook uruchomił nowy program reklam wideo Showcase – informuje socialmediatoday.com. Funkcja ma umożliwić reklamodawcom dotarcie do grup docelowych w serwisie, m.in. na platformie Facebook Watch, dzięki możliwości targetowania reklam kontekstowych czy umieszczania ich w określonych programach – czytamy.
Nowa oferta pomoże reklamodawcom w dotarciu m.in. do młodych odbiorców, których coraz trudniej znaleźć w tradycyjnejtelewizji – czytamy na stronie Facebooka skierowanej do przedsiębiorców. Z danych serwisu wynika, że od listopada 2018 do stycznia 2019 roku 43 proc. osób w Stanach Zjednoczonych oglądających treści, które teraz obejmuje program Showcase, było w wieku 18-34 lat, w porównaniu do 28 proc. widzów telewizji tradycyjnej w tej grupie wiekowej (dane firmy Nielsen z okresu między sierpniem a październikiem 2018 roku). Program Showcase ułatwiać ma także planowanie, kupowanie oraz mierzenie efektywności kampanii reklamowych, skierowanych do odbiorców powyżej 18 roku życia, dzięki mechanizmom znanym dotychczas z kupowania reklam telewizyjnych.
W ramach programu Showcase platforma oferuje reklamodawcom trzy produkty: In-Stream Reserve – w tej opcji miejsca reklamowe wykupowane są z wyprzedzeniem po ustalonym wcześniej koszcie, a także dostarczane do odbiorców zweryfikowanych przez firmę Nielsen; In-Stream Reserve Categories – uwzględniający wszystkie funkcje zawarte w pierwszej opcji oraz dodatkowo umożliwiający targetowanie reklam kontekstowych w kategoriach: sport, moda/uroda, rozrywka, żywność i wiadomości; Sponsorships – dający reklamodawcom możliwość umieszczania reklam w określonych programach, dzięki czemu mogą być ich wyłącznym sponsorem.
Obecnie Facebook Watch ma ponad 400 mln widzów miesięcznie oglądających treści przynajmniej przez minutę, z kolei około 75 mln użytkowników ogląda materiały przez około 20 minut dziennie – wynika z danych portalu techcrunch.com, na które powołuje się Andrew Hutchinson, autor artykułu. Choć 75 mln widzów spośród ponad 2,3 mld aktywnych użytkowników Facebooka może nie wydawać się wielkim sukcesem, to jeden z najczęściej oglądanych programów telewizyjnych w USA, „The Big Bang Theory”, w 2018 roku miał średnio 18 mln widzów na odcinek – zauważa Hutchinson.
Facebook poinformował, że aktualnie oferta Showcase jest dostępna wyłącznie dla kampanii kierowanych do odbiorców na terenie USA. (bm)