środa, 25 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPortal Marka Zuckerberga chce ułatwić reklamodawcom dotarcie do grup docelowych

Portal Marka Zuckerberga chce ułatwić reklamodawcom dotarcie do grup docelowych

Facebook uruchomił nowy program reklam wideo Showcase – informuje socialmediatoday.com. Funkcja ma umożliwić reklamodawcom dotarcie do grup docelowych w serwisie, m.in. na platformie Facebook Watch, dzięki możliwości targetowania reklam kontekstowych czy umieszczania ich w określonych programach – czytamy.

Nowa oferta pomoże reklamodawcom w dotarciu m.in. do młodych odbiorców, których coraz trudniej znaleźć w tradycyjnejtelewizji – czytamy na stronie Facebooka skierowanej do przedsiębiorców. Z danych serwisu wynika, że od listopada 2018 do stycznia 2019 roku 43 proc. osób w Stanach Zjednoczonych oglądających treści, które teraz obejmuje program Showcase, było w wieku 18-34 lat, w porównaniu do 28 proc. widzów telewizji tradycyjnej w tej grupie wiekowej (dane firmy Nielsen z okresu między sierpniem a październikiem 2018 roku). Program Showcase ułatwiać ma także planowanie, kupowanie oraz mierzenie efektywności kampanii reklamowych, skierowanych do odbiorców powyżej 18 roku życia, dzięki mechanizmom znanym dotychczas z kupowania reklam telewizyjnych.

W ramach programu Showcase platforma oferuje reklamodawcom trzy produkty: In-Stream Reserve – w tej opcji miejsca reklamowe wykupowane są z wyprzedzeniem po ustalonym wcześniej koszcie, a także dostarczane do odbiorców zweryfikowanych przez firmę Nielsen; In-Stream Reserve Categories – uwzględniający wszystkie funkcje zawarte w pierwszej opcji oraz dodatkowo umożliwiający targetowanie reklam kontekstowych w kategoriach: sport, moda/uroda, rozrywka, żywność i wiadomości; Sponsorships – dający reklamodawcom możliwość umieszczania reklam w określonych programach, dzięki czemu mogą być ich wyłącznym sponsorem.

Obecnie Facebook Watch ma ponad 400 mln widzów miesięcznie oglądających treści przynajmniej przez minutę, z kolei około 75 mln użytkowników ogląda materiały przez około 20 minut dziennie – wynika z danych portalu techcrunch.com, na które powołuje się Andrew Hutchinson, autor artykułu. Choć 75 mln widzów spośród ponad 2,3 mld aktywnych użytkowników Facebooka może nie wydawać się wielkim sukcesem, to jeden z najczęściej oglądanych programów telewizyjnych w USA, „The Big Bang Theory”, w 2018 roku miał średnio 18 mln widzów na odcinek – zauważa Hutchinson.

Facebook poinformował, że aktualnie oferta Showcase jest dostępna wyłącznie dla kampanii kierowanych do odbiorców na terenie USA. (bm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj