Portal socialmediatoday.com poinformował, że Facebook rozpoczął testy funkcji poprawiającej jakość komentarzy przy dodawanych postach. Dzięki nowej możliwości użytkownicy za pomocą przycisków ze strzałkami w górę i w dół (up/down), będą mogli decydować o tym, które komentarze chcą pozycjonować wyżej, a które treści są słabe jakościowo i powinny być mniej widoczne.
Jak czytamy dalej, Facebook chce zwiększyć zaangażowanie w serwisie, a jednym ze sposobów, aby to osiągnąć, jest uwidocznienie użytkownikom interesujących dla nich komentarzy pod postami, które zachęcą ich do wzięcia udziału w dyskusji.
Obecnie problem polega na tym, że wiele komentarzy, które pojawiają się jako jedne z pierwszych pod postem, jest obraźliwych i nastawionych na krytykę, przez co użytkownicy nie chcą udzielać się pod danymi treściami, również z obawy przed personalnym atakiem. Biorąc to pod uwagę, Facebook rozpoczął testy funkcji, dzięki której osoby korzystające z platformy łatwo i szybko będą mogły ocenić jakość komentarza, by ogólna dyskusja była bardziej przyjazna i angażująca – czytamy w źródle.
Jeden z użytkowników zauważył u siebie w aplikacji jeszcze inną opcję, dzięki której można pomóc platformie w klasyfikowaniu komentarzy – „Ankietę Facebooka”. Źródło pisze, że w powiadomieniu pojawiającym się pomiędzy komentarzami można było wybrać jedną z pięciu ocen, która najlepiej określiłaby jakość dodanej treści. Screen pokazujący tę możliwość zamieścił na Twitterze ekspert ds. mediów społecznościowych Matt Navarra.
Źródło: twitter.com/MattNavara
Jak podaje portal, nowa funkcja co jakiś czas pojawia się i znika u wybranych osób – pisze socialmediatoday.com. (pm)