Facebook prowadzi testy reklam, które wykorzystują technologię rozszerzonej rzeczywistości – AR (ang. augmented reality) – informuje adweek.com. Firma wprowadziła też trzy nowe funkcje do Instagrama, które mogą pomóc markom dotrzeć do jak największej grupy odbiorców.
Jak czytamy, nowy format reklam z wykorzystaniem AR umożliwi użytkownikom wypróbowanie na sobie konkretnych produktów. Pierwszą marką, która wzięła udział w testach, była firma Michael Kors. Jej klienci mogli wirtualnie przymierzyć okulary przed podjęciem decyzji o jego kupnie – pisze źródło.
Sephora to kolejna marka, która będzie korzystać z rozszerzonej rzeczywistości w swoich reklamach jeszcze tego lata. Dzięki temu klienci będą np. mogli sprawdzić, jak wygląda na nich dany odcień szminki. Użytkownicy będą mogli też zrobić sobie zdjęcie i zamieścić je w swojej relacji na Facebooku – klikając na nie, inna osoba będzie mogła od razu przejść do sklepu internetowego marki Sephora – czytamy.
Jak informuje adweek.com, do Instagrama wprowadzone zostały trzy nowe funkcje, które mogą pomóc markom zwiększyć swoje przychody. Pierwszą z aktualizacji jest poszerzenie opcji robienia zakupów w Stories o wszystkie firmy, które mają swoje profile w aplikacji – wcześniej było to dostępne tylko dla niektórych marek.
Kolejną zmianą są tzw. kolekcje, dzięki którym użytkownicy mogą przeglądać produkty danej firmy bez konieczności opuszczania aplikacji – czytamy. Trzecią funkcją jest Video Creation Kit znajdująca się w menadżerze reklam, która pozwala na stworzenie efektownej reklamy wideo z istniejących już zdjęć czy filmów z wykorzystaniem jednego z czterech dostępnych modeli zbudowanych w oparciu o cele marketingowe marek.
Jak pisze adweek.com, format reklam AR ograniczony jest obecnie tylko do rynku amerykańskiego. (jg)