Mike Schroepfer, szef działu technologii Facebooka, podczas konferencji F8 powiedział, że serwis wykorzystał 3,5 mld zdjęć użytkowników Instagrama, aby „przyspieszyć proces uczenia się algorytmów” – informuje businessinsider.com.pl za PAP. Zrobiono to jednak bez wiedzy osób, które opublikowały fotografie – dodaje źródło.
Jak czytamy, Schroepfer wyjaśnił, że Facebook, aby ulepszyć algorytmy, posłużył się publicznie dostępnymi zdjęciami z Instagrama, które były opatrzone wybranymi hashtagami. Przez 22 dni były one traktowane jako materiał szkoleniowy dla algorytmów, które odpowiadają za moderowanie treści. Wśród fotografii były np. portrety grupowe czy zdjęcia jedzenia – czytamy dalej. Jak wynika z informacji podanych przez szefa działu technologii Facebooka, na które powołuje się źródło, wykorzystanie 3,5 mld zdjęć z Instagrama „stukrotnie” zwiększyło efektywność facebookowego narzędzia.
Businessinsider.com.pl przypomina, że Facebook kupił Instagrama w 2012 roku, a użytkownicy serwisu fotograficznego nie zostali poinformowani przez firmę Marka Zuckerberga, że ta będzie wykorzystywać ich zdjęcia. (pp)