poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook z własną technologią mapowania. Zna rozmieszczenie ludności z 23 krajów

Facebook z własną technologią mapowania. Zna rozmieszczenie ludności z 23 krajów

Plany Marka Zuckerberga dotyczące zapewnienia dostępu do Internetu wszystkim mieszkańcom kuli ziemskiej są znane od lat. Jak podaje serwis cnbc.com, serwis nadal działa w tym kierunku – Facebook zna obecnie miejsce zamieszkania milionów ludzi na całym świecie z dokładnością do 15 stóp (w przeliczeniu – niecałe 460 metrów – przyp. red.). W jakim celu?

Jak czytamy, firma stworzyła specjalną mapę, łącząc dane pochodzące z rządowego spisu ludności z informacjami, jakie uzyskała dzięki satelitom kosmicznym. Technologia mapowania, która – jak twierdzą specjaliści Facebooka – została przez nich opracowana, ma pozwalać na precyzyjne określenie populacji ludności w dowolnym kraju na świecie z dokładnością nawet do pięciu metrów.

Jeden z przedstawicieli platformy społecznościowej przyznał w rozmowie z CNBC, że na ten moment mapa prezentuje informacje dotyczące 23 krajów, czytamy dalej. Według źródła Facebook wykorzystuje pozyskane dane, by jak najdokładniej poznać rozmieszczenie ludności na świecie i dopasować technologie zapewniające dostęp do Internetu w zależności od lokalizacji.

„To pomoże firmie określić, jaki typ usług internetowych – zlokalizowanych na lądzie, w powietrzu lub w przestrzeni kosmicznej – może być wykorzystany, by dotrzeć do konsumentów, którzy nie mają połączenia internetowego (albo jest ono słabej jakości)” – czytamy na stronie.

Jak informuje Janna Lewis, kierująca pozyskiwaniem partnerów do wprowadzanych innowacji na Facebooku, dostarczanie Internetu odbywa się przy pomocy dronów i satelit, a firma współpracuje z partnerami z przemysłu kosmicznego oraz inżynierami, by stworzyć sieć opartą na wielu różnych technologiach, która zapewni dostęp do łącza internetowego na całym świecie.

Inwestycje związane z działalnością kosmiczną stają się popularne z dwóch powodów: malejących cen w biznesie związanym z satelitami, a także z jakością danych, jakie urządzenia te zapewniają – inforumuje cnbc.com. Działalność z wykorzystaniem satelitów prowadził też rywal Facebooka – Google, jednak stworzone przez niego przedsiębiorstwo Skybox zostało sprzedane w tym roku, bo – jak tłumaczy zespół internetowego giganta – firma zrozumiała, że może zdobyć te same dane bez posiadania własnych urządzeń na orbicie.

(bm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj